Verandering vraagt ander leiderschap

“We maken traineeships op maat, waarbij de kern van ontwikkeling altijd persoonlijk leiderschap is. Door focus op kernkwaliteiten van trainees en ontwikkeling van persoonlijk leiderschap voegen ORMIT’ers veel waarde toe aan organisaties”, zegt Hetty van Ee, managing director van ORMIT.

“In deze krappe arbeidsmarkt zoeken organisaties naar partners bij wie ze de beste talenten vinden. ORMIT staat onder afstudeerders bekend als organisatie waar je professionele en persoonlijke ontwikkeling een enorme boost krijgen. Dat vinden afstudeerders belangrijker dan status. Onze reputatie op de arbeidsmarkt is sterk omdat we ons zijn blijven ontwikkelen; door te luisteren naar de participanten, trainees en alumni. Er zijn 1500 alumni in Nederland en zo’n 500 in België. Het zijn geweldige ambassadeurs. Velen zijn doorgegroeid naar mooie posities; ze vallen op door hun instelling van life long learning en de ondersteuning bij transformaties. Het gaat om de ontwikkeling van persoonlijk leiderschap en het maken van verbinding. Zo maken ORMIT’ers het verschil”, aldus Van Ee.

‘De digital natives hebben zo toegang tot een ‘grotere’ arbeidsmarkt’

De klasse van ORMIT
“Ruim 22 jaar zijn wij specialist in het werven en selecteren van toptalent (waarbij gedrag en karakter voor kennis gaan), dat we in twee jaar tijd ontwikkelen door training en coaching. Uit de praktijk blijkt dat sollicitanten dit traineeship als de beste start van hun carrière ervaren.

Steeds hebben participanten via onze Raad van Advies, met directie vanuit tien organisaties, meegedacht over het ORMIT-concept. Onze programma’s en de ORMIT-factor blijven we aanscherpen. De ORMIT-factor is een set kernkwaliteiten die voorspelt of iemand zich blijft ontwikkelen, kan verbinden, mensgericht én resultaatgericht is en een bijdrage kan leveren aan transformaties.”

Digital natives
“De huidige starters op de arbeidsmarkt hebben van nature een digitale mindset. Ze zijn opgegroeid in een digitale wereld en zijn digital natives. Dat is een prima basis om trainees, door de juiste vaardigheden verder te ontwikkelen en digitale kennis toe te voegen, voor te bereiden op een succesvolle carrière in die snel veranderende digitale wereld. De digital natives hebben zo toegang tot een ‘grotere’ arbeidsmarkt. Het is een terugkerend thema in de op maat ingerichte traineeships in cocreatie met bedrijven, voor zowel inhoudelijke als generieke profielen. Ook is er aandacht voor levenskunst en zingeving. De combinatie van zelfbewustzijn én persoonlijk leiderschap helpt talenten om écht het verschil te maken. Het accent verschuift van kennis naar verandervermogen. Hiermee versterken ze hun aantrekkingskracht bij de Fortune 500’s.”