Goed nieuws: Episerver, het leidende digital experience platform voor e-commerce gaat dit jaar samen met Optimizely, dat een enorme digitale proeftuin toevoegt aan alle datagedreven diensten. Marketingmanager George Lavric: “Alle data die je verzamelt via de digitale interactie met je klant kun je gebruiken om diensten te verbeteren en te personaliseren. Waarin wij nu het verschil maken, is de manier waarop we die verbeteringen selecteren en doorvoeren. Door voortdurend te experimenteren in elk aspect van dat klantcontact komen we tot de beste klantervaring.”
Optimaal gepersonaliseerd
Data vertellen hoe verschillend ogenschijnlijk homogene klantgroepen kunnen zijn. Door scherp te differentiëren en te experimenteren met verschillen in de klantervaring – van productpresentatie tot iets kleins als kleurgebruik – kunnen grote bedrijven met kleine aanpassingen enorme winsten boeken.
Lavric: “In elke klantervaring zitten tientallen, honderden knoppen waaraan je kunt draaien. Wat gebeurt er als ik dit verander; wat is daarvan de invloed op de conversie? Door dat voortdurend uit te proberen, ontwikkel je een datagedreven inzicht in de wensen en voorkeuren van je klanten. En dat stelt je in staat om met een optimaal gepersonaliseerde klantervaring brand loyalty, customer loyalty en dus omzetgroei te genereren.”
‘Met kleine aanpassingen in de klantervaring kun je veel extra omzet boeken’
Digitale potentie
Episerver en Optimizely gaan vanaf deze zomer verder onder de naam Optimizely, dat elke klant helpt om zijn digitale potentie te ‘ontsluiten’: unlock your digital potential. Op het bewezen veelzijdige platform van Episerver kan alles worden gebouwd; Optimizely zorgt dat die digitale ervaring volledig kan worden afgestemd op elke individuele klant.
Lavric: “Je kunt op ieder moment in je ontwikkeling instappen. Deed je tot nu toe vooral business via de fax en wil je de eerste stappen in e-commerce zetten? Wees welkom! Wil je doorgroeien, maar kijk je op tegen de investering? Nergens voor nodig. Bij Optimizely beginnen we met de technologie die je vandaag nodig hebt en die groeit met je mee naar de wensen voor morgen. En op elk moment tijdens die ontwikkeling weet je, tot in detail, het antwoord op de vraag: wat wil mijn klant?”
- Emerce 100-2021
- Vincent Weggemans
- Charles Poorter
- Download artikel