Als bedrijven zich afvragen of ze alle marketing zelf moeten doen of alles moeten uitbesteden aan een bureau, weet managing director David van As het wel. “Wij vinden het allebéí niet meer van deze tijd. Samen groei realiseren is meer ons ding; we werken graag in co-creatie aan performancemarketing. Zie ons als die ene deskundige, extra marketingcollega binnen het bedrijf van de klant. Of het nu om een SEO-consultant, een webdeveloper, een strateeg of een SEA-consultant gaat: we hebben tien specialismen in huis”, zegt hij. “We werken volkomen transparant, zijn eerlijk over de resultaten, hebben geen langlopende contracten, geen lock-in en we schalen retainers op en af waar nodig. Onze producten en diensten passen we aan de behoeften van de klant aan.”
Tribal Agency is ook transparant in het gebruik van AI. “We zien AI als een enorme kans”, zegt Van As. “De klant bepaalt of we AI gebruiken of niet. Waar we in 2022 voor een bepaalde klant misschien vijf blogs konden schrijven, kunnen we er met AI acht schrijven. Die tijdsbesparing geven we terug aan de klant. En we hebben alleen nog maar het begin van AI gezien. De grote revolutie zit ‘m natuurlijk in de toepassingen en de integraties. Ons werkveld gaat dus de komende jaren significant veranderen. Dat is zowel leuk en spannend als onzeker. Maar ja, met lucifers kun je de openhaard aansteken, maar je kunt ook een gebouw in de fik steken en dat is feitelijk met AI niet anders.”
- Emerce 100-2024
- Josee Koning