Opdrachtgevers nóg completer bedienen

Opdrachtgevers nóg completer bedienen

Om opdrachtgevers op alle facetten van marketing te ondersteunen, lanceert Traffic Builders de Unbound Group: een platformorganisatie met expertise op het gebied van merkontwikkeling, creatie, digital marketing en datamanagement, verrijkt met ‘staffing & inhousing’-expertise.

Traffic Builders is trots op zijn 15e jaar op rij in de Emerce 100; een blijk van consistente kwaliteit en thought leadership. “Traffic Builders onderscheidt zich onder andere door zijn unieke ‘full-funnel’-strategie en werkwijze, gebaseerd op het REAN-model”, legt managing director Talitha Zwagers uit. “Onze visie is dat elke campagne een eigen rol vervult in de marketingmix en dat kanalen optimaal moeten aansluiten op de verschillende fasen van de klantreis. Het bijbehorende REAN-framework maakt dat communicatie, creatie, media en KPI’s ook in de werkwijze integraal op elkaar zijn afgestemd.”

Zwagers vervolgt: “Om opdrachtgevers nog completer te kunnen bedienen, hebben we een brede platformorganisatie opgezet onder de naam Unbound Group. Onder dit paraplumerk treden meerdere gespecialiseerde bedrijven opdrachtgevers als één familie tegemoet en leveren ze diensten op alle facetten van marketing. Twee daarvan zijn Traffic Builders en zijn recruitmentzusje Traffic Builders People. Andere bedrijven zijn Shoq en Datahive 360.”

‘We vinden in elke fase van de klantreis aansluiting op de beoogde doelgroep’

Integrale campagnes

“We zien vaak dat ‘traditionele’ branding onvoldoende aansluit op wat wordt gezien als ‘performance marketing’”, legt Zwagers uit. “Het zijn veelal gescheiden silo’s, waardoor wordt ingeboet aan effectiviteit. Bovendien is onze visie dat ook branding ‘performance-based’ kan worden aangestuurd, zij het op andere KPI’s. Mede daarom is strategisch-creatief reclamebureau Shoq aangekocht. Nu kunnen we ook creatieve, integrale merk- en campagneconcepten ontwikkelen die aansluiten bij onze full-funnelvisie op media. Data-geïnspireerd, creatief en ondersteund door innovatieve technologie.”

“Een voorbeeld van die innovatieve technologie is Datahive 360”, vult Wolter Tjeenk Willink, oprichter en CEO van Unbound Group, aan. “Datahive 360 is een inhouse ontwikkeld ‘zero-code’-datamanagementplatform waarmee we data uit advertising, analytics, CRM en overige databronnen automatisch ophalen en transformeren. Hierdoor kunnen we opdrachtgevers onder andere near-realtime dashboards bieden waarin inzichten uit verschillende campagnes en andere databronnen op betrouwbare wijze worden samengebracht.”

Toekomst

“Unbound heeft de expertise om opdrachtgevers in alle fasen van hun digitale volwassenheid te ondersteunen”, concludeert Tjeenk Willink. “Van merkstrategie tot digital marketing, datamanagement en zelfs het opbouwen van inhouse expertise via werving en selectie of interimbemiddeling. Het doel is om Unbound Group de komende jaren zowel autonoom als met een ‘buy and build’-strategie verder uit te bouwen.”