Telecombedrijf met een gezicht

Een persoonlijke touch en maatoplossingen zijn de factoren die T-Mobile positief doen onderscheiden van andere providers. Klantgerichtheid heeft de hoogste prioriteit. T-Mobile maakt de vertaalslag van technologische mogelijkheden naar concrete toepassingen die een zakelijke klant verder helpen.

T-Mobile is een bedrijf met een gezicht. Het is een mensenbedrijf, zegt het overgrote deel van de 500.000 zakelijke bellers. “Dat is een goede zaak,” zegt Pieter de Klein, directeur Business Marketing bij T-Mobile, “want communicatie is tenslotte mensenwerk. Wij proberen zo veel mogelijk een persoonlijk contact op te bouwen met onze klanten. Daarbij houden we natuurlijk de ontwikkelingen in de markt scherp in de gaten. Ons netwerk en onze oplossingen spelen uiteraard een belangrijke rol, anders zouden we geen communicatiediensten kunnen verstrekken, maar ook servicekwaliteit en klanttevredenheid hebben bij ons hoge prioriteit. Voor de zakelijke beller is het belangrijk dat hij permanent bereikbaar is en toegang heeft tot zijn zakelijke applicaties, zodat hij zonder onderbreking – waar en wanneer hij wil – zijn werk kan verrichten. Wij scoren beter dan veel andere zakelijke telecomproviders wanneer het gaat om klantgerichtheid, omdat we flexibel zijn en snel en adequaat reageren op vragen en wensen van klanten. ‘We zijn op zeer enthousiaste en professionele wijze geholpen’, horen we vaak bij klantcontacten en bij klantonderzoeken. Het feit dat zakelijke klanten, groot en klein, een persoonlijk accountteam hebben waarbij ze terechtkunnen met al hun vragen en problemen, dat hun business kent en adviseert over relevante zakelijke toepassingen, draagt daar in hoge mate aan bij.” Professionele ondersteuning wordt ook geboden door een selecte groep partners, die in veel gevallen een lokale binding hebben met een regio of stad. De directe nabijheid van een communicatiepartner draagt ook sterk bij aan het menselijke gezicht en de persoonlijke ‘touch’ van T-Mobile.

Fullserviceprovider

“Wij maken voor ondernemers de vertaalslag van technologische mogelijkheden naar concrete oplossingen”, vervolgt De Klein. “Hoe telecommunicatie en dataverkeer onder de motorkap werken, is voor hen niet belangrijk. Het moet werken en de business ondersteunen. De belangrijkste vraag die wij ondernemers en managers stellen is hoe wij hen kunnen helpen om hun zakelijke doelstellingen te behalen. Dat kan variëren van besparen op telefonie en flexibele oplossingen tot cloudservices zoals back-ups. De essentie is dat T-Mobile een fullserviceprovider is die klanten integrale dienstverlening biedt met vaste, mobiele en ICT-oplossingen.”

T-Mobile helpt ondernemers om het maximale uit deze toepassingen te halen, zodat zij efficiënter kunnen opereren. “Wij tonen ondernemers welke mobiele toepassingen en innovaties voor hen relevant zijn”, vertelt De Klein. “Denk aan de inzet van social media in een zakelijke context en vast-mobielintegratie. Dankzij onze vast-mobielintegratie kunnen bedrijven toe met slechts één telefoonnummer en voicemail voor zowel vaste als mobiele telefonie, waarmee de effectieve bereikbaarheid van medewerkers enorm wordt vergroot. Zelfs wanneer ze onderweg zijn of in andere vestigingen werken, kunnen ze vanaf hun vaste nummer bellen en gebeld worden. Daarnaast kunnen bedrijven bij ons zonder extra te investeren in telefooncentrales gebruikmaken van vaste telefonie, zodat de telefoniekosten lager worden. Wij zijn in staat om al deze toepassingen eenvoudig te implementeren en te faciliteren, afgestemd op de onderneming en de wensen van de klant.”

‘Wij zijn een fullserviceprovider voor vaste, mobiele en ICT-oplossingen’

Meedenken met de klant

T-Mobile levert oplossingen op maat. En denkt mee om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Daarom werkt T-Mobile met de preferred partners van klanten die de branche en werkwijze van deze ondernemingen goed kennen. “Opnieuw het wiel uitvinden is onnodig”, zegt De Klein nadrukkelijk. “Daarom werken wij met partners die goed zijn in wat ze doen. Wij doen er alles aan om het voor onze klanten eenvoudiger en efficiënter te maken, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en bereikbaarheid. Er zijn genoeg praktijkvoorbeelden die dat aantonen. Een klant van ons levert bijvoorbeeld registratiesystemen voor afvalcontainers. Communicatie met de containers is belangrijk om gemeenten te informeren wanneer ze geleegd moeten worden.”

De zakelijke markt vraagt om maatwerk en inzicht in de mogelijkheden die er zijn op het gebied van innovatieve toepassingen. T-Mobile kan dat leveren, mede dankzij het uitgebreide serviceportfolio en zijn partners. Niet voor niets is T-Mobile marktleider in smartphones en dataverkeer en is het de snelst groeiende speler op de Nederlandse zakelijke markt. Pieter de Klein: “T-Mobile inspireert en maakt de vertaalslag van technologische mogelijkheden naar concrete toepassingen die onze klanten verder helpen. Zodat zij zich kunnen focussen op hun bedrijf.”

Telecombedrijf met een gezicht

Recente stories