Casper van Schie, Strategy director en partner Us Media, stelt: “Als de standaard tekortschiet of de technologische oplossing nog niet bestaat, dan zijn wij er. Hoe ingewikkelder de uitdaging, hoe meer wij kunnen betekenen. Wij zijn gespecialiseerd in complexe technische oplossingen. Als volwaardige partner staan we voor een prettig en leerzaam ontwikkelproces, een duurzame borging van het online product in de organisatie. Techniek is namelijk geen doel op zich, maar altijd het middel om datgene te bereiken wat de klant wil bereiken.”
Goede doelen en start-ups
“Wij matchen met opdrachtgevers voor wie het web cruciaal is voor hun bestaan. Het web is verweven met de kern van hun product of dienst(en). Us Media kan veel waarde toevoegen in hun digitale domein, bijvoorbeeld aan de activiteiten van goede doelen en fondsen. We werken onder andere voor Plan International Nederland en Amnesty International. Maar ook start-ups met een goed idee en een investeerder weten ons te vinden voor het omzetten van hun idee naar een technisch prototype of een MVP. In de rol van CTO verzorgen we de initiële development en denken we het volledige product vervolgens uit. Wij zijn echt de schakel tussen techniek en business.”
‘Wij zijn gespecialiseerd in complexe technische oplossingen’
Casper vervolgt: “De gemeenschappelijke deler van onze opdrachtgevers is dat het web de kernactiviteit is. We genieten van de snelheid waarmee nieuwe online diensten en technieken beschikbaar komen. Wij worden blij van al die dingen slim combineren voor onze opdrachtgevers en voor de markt. Ons type opdrachtgever is er een voor de langere termijn en die omvat meestal een periode van zo’n vijf jaar.”
Nieuwe standaard
Casper: “Onze teams zijn zo opgebouwd, dat starters en ervaren technische mensen volop samenwerken. Dit maakt dat starters bovengemiddeld snel en veel bij ons leren, zich breed oriënteren en zich naast ervaren professionals ontwikkelen. We zetten de mensen bij elkaar die nodig zijn om van een project een succes te maken. Samen de nieuwe standaard neerzetten. Steeds opnieuw, want we houden ervan om onze klanten en onszelf te verrassen.”
- Emerce 100-2021
- Fidessa Docters van Leeuwen
- Maarten de Kok
- Download artikel