“Endeavour is ontstaan vanuit een duidelijke visie”, zegt algemeen directeur en partner Mike van der Wallen. “Om beter aan te sluiten bij de marktvraag hebben we de afgelopen jaren met diverse agencies een groep gevormd die merken helpt met hun digital marketing. Voorheen werkten die agencies onder hun eigen naam. Sinds 2022 opereren we allemaal onder de naam Endeavour. We voorzien in strategie, creatie, content, marketing & media en technologie. Ook hebben we een opleidings- en detacheringstak: Endeavour Heroes.”
‘We kijken altijd naar het grote plaatje’
Orchestrated Digital Marketing
“Als we een potentiële klant spreken, proberen we eerst het grote plaatje achter diens vraagstuk te begrijpen”, zegt commercieel directeur en partner Matthijs van Schendelen. “Door een kritische, maar altijd opbouwende dialoog te creëren, leggen we vaak andere, diepere vraagstukken bloot. Klanten waarderen dit. Ze voelen zich wakker geschud en beseffen dat onze aanpak de samenwerking sneller succesvol maakt.”
Omdat bij digital marketing meerdere disciplines betrokken zijn, kan centrale regie een issue worden. “Niet bij ons!”, zegt Van Schendelen. “Onze dienstverlening is zo ingericht, dat we zelf de regie voeren tussen de betrokken divisies. Dit zorgt voor snelheid en efficiëntie: intern, maar ook naar de klant toe, die maar met één, vaste contactpersoon te maken krijgt. We noemen dit Orchestrated Digital Marketing.”
Techcampus
Sinds 2022 is in de voormalige Haarlemse koepelgevangenis een – mede door Endeavour geïnitieerde – techcampus gevestigd. “Hier komen partijen uit overheid, bedrijfsleven, en onderzoek en onderwijs samen”, zegt Van Schendelen. “Ze houden zich bezig met digitaliseringsvraagstukken. Dit levert een unieke kruisbestuiving op. Onze medewerkers vinden het geweldig om vanuit de Koepel te werken en hierin te participeren. In een branche waar mensen snel van baan wisselen, maakt de techcampus ons extra aantrekkelijk als werkgever – en dat terwijl ons verloop al zeer laag is. De techcampus zal onze organisatie verder verrijken met kennis en innovatie. Met als gevolg dat we nóg meer succes voor klanten creëren.”
Orchestrated Digital Marketing
- DX300-2022
- Marco Mulders
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel