Avanade levert digitale diensten en is een joint venture van Accenture en Microsoft. Van oudsher een technologiebedrijf en mede daarom de ideale specialist om digitale transformaties bij klanten te realiseren. “Technologie is een belangrijke aanjager van digitale transformatie.”
Johann Corlemeijer, Commercieel Directeur Avanade, ziet in een turbulente markt organisaties enorm veranderen. “Veel bedrijven dreigen achterop te raken in een snel evoluerende markt waar concurrenten al wel het nodige werk hebben gedaan.” Hij is zich ervan bewust dat dit proces een verandering vraagt van organisaties. “De meeste digitale-transformatie-initiatieven zijn gegroeid uit het veranderende gedrag van klanten, waaronder de vraag om een betere klantervaring. Van daaruit kan de transformatie ingezet worden. Wij zijn sterk in het inbedden van de nieuwe technologie in die organisatie.”
Innovatie voorop
Corlemeijer zegt: “Wat je vandaag nodig hebt, is morgen verleden tijd. Wij ondersteunen onze klant bij de digitale reis die ze maken. Als digitale innovator dragen we zorg voor het optimaliseren van de eigen organisatie van de klant. Dit is op basis van technologie en gepersonaliseerde context. De digitale werkplek zorgt er op zijn beurt weer voor dat de klant van de klant optimaal wordt bediend.”
Avanade hanteert een professionele aanpak voor de begeleiding van de digitale reis. Altijd afgestemd op de behoeften van de klant. Corlemeijer: “We beginnen met inspiratie en inventarisatie. En wat we tegenkomen, spiegelen we met wereldwijde ervaring. Aansluitend organiseren we een innovatiesessie. Aan de hand van cases van andere bedrijven laten we de klant zien wat de technologische oplossingen voor hem kunnen betekenen. Het gaat om het inzicht dat het oude patroon soms een belemmering vormt om een volgende stap te maken. En ook om te leren de nieuwe technologieën optimaal te benutten. In korte tijd, zo’n twee of drie weken, kan de digitale transformatie ingaan. Agile helpt ons hierbij, zodat we snel meetbare resultaten kunnen overleggen.”
‘Wij zijn de versneller van de digitale organisatie’
Sterke specialist
Corlemeijer: “Het is belangrijk in de huidige economie voor de klanten om te weten dat wij een wereldwijd opererende organisatie zijn. Technologie, daar zijn we sterk in. Wij zijn de versneller van de digitale organisatie. Een groot voordeel is dat we een bedrijf als Accenture als moederbedrijf hebben, met gedegen kennis van de markt en de processenkant. En Microsoft, dat weten we, drijft tot het uiterste als het gaat om technologie. Avanade is de lijm ertussen; wij hebben het beste van de beide bedrijven. Een unieke combinatie.”
Corlemeijer besluit: “Als je met onze mensen praat over een case, dan hebben we het altijd wel een keer gedaan. Wij zijn er voor de klant. Wij kunnen het verschil maken in het proces.”