Snellere verkoop dankzij betere service

SnelStart levert administratiesoftware voor alle ondernemers in Nederland. Het werkt daarbij nauw samen met diverse partners om software te implementeren en de dienstverlening doorlopend te verbeteren. Met als resultaat dat eindklanten kunnen ondernemen zoals zij dat willen.

Snellere verkoop dankzij betere service

SnelStart levert administratiesoftware aan meer dan 110.000 ondernemers. Het bedrijf richt zich daarbij vooral op het micro- en kleinbedrijf. Ondernemers in dit marktsegment hebben echter meer nodig dan alleen software voor hun boekhouding en facturatie. Daarom helpt SnelStart deze ondernemers om hun bedrijfsprocessen verder te optimaliseren. SnelStart biedt hiervoor diverse uitgebreide softwarepakketten aan, maar ook specialistische oplossingen die door implementatiepartners van SnelStart worden geleverd.

Sparringpartner

SoftConsult is een van deze implementatiepartners. “We installeren SnelStart en geven ondernemers op hun werkplek advies over hoe ze de software kunnen gebruiken”, zegt eigenaresse Irja Beuving. “Indien gewenst kijken we met eindklanten mee wat er nog meer mogelijk is om hun bedrijfsvoering te verbeteren. We fungeren daarbij als sparringpartner op strategisch en organisatorisch niveau. Op basis van de behoeften van de eindklant komen we met een passend advies. Soms is het voldoende om enkele extra functies in SnelStart te activeren. Indien nodig kunnen we de processen verder automatiseren. Denk hierbij aan het integreren van crm, maatwerk of kassasystemen met SnelStart. In totaal kunnen we zo’n 250 specifieke add-ons toevoegen aan SnelStart.”

‘Met hetzelfde aantal mensen een verdubbeling van de omzet’

Betere service en verkoop

SnelStart heeft SoftConsult onder meer in contact gebracht met 123Pelletkachels. “Ik heb begin 2022 voor SnelStart gekozen, omdat het gebruiksvriendelijk is en we onze vertrouwde werkbon-app konden blijven gebruiken”, zegt eigenaar Jurgen Raafs. “Naast deze app heeft SoftConsult nog enkele andere add-ons geïnstalleerd, zoals een SnelStart Kassa. De bedrijfsvoering is aantoonbaar efficiënter. Met één druk op de knop komt alles nu op de juiste plaats in de administratie terecht. Ook in onze service hebben we een flinke stap gezet. De levertijd en montage van onze producten verloopt sneller, net als het managen van onze onderhoudsabonnementen met een automatische maandelijkse incasso. Wat ik niet had verwacht, is dat de automatisering onze verkoop positief beïnvloedt. Voorheen stuurden we klanten één of twee dagen na hun bezoek een handgeschreven offerte. Als ik nu met een klant aan tafel zit, kan ik op een iPad meteen een offerte maken en in het systeem zetten. Ik heb gemerkt dat klanten daardoor sneller tot aankoop overgaan.”

Partnerschap

Beuving is zeer te spreken over de samenwerking met SnelStart. “Eens per kwartaal houdt SnelStart een bijeenkomst met alle implementatiepartners. Hierin worden innovaties binnen SnelStart gepresenteerd; ook is er ruimte voor feedback. Implementatiepartners kunnen bijvoorbeeld aangeven wat er eventueel verbeterd kan worden en wat eindklanten graag aan functionaliteiten zouden willen zien. Daarnaast investeert SnelStart in de naamsbekendheid van implementatiepartners en brengt het hen in contact met andere partijen. Recent heeft SnelStart bijvoorbeeld ontbijtsessies georganiseerd, waar we kennis hebben gemaakt met enkele accountants- en boekhoudkantoren. We helpen deze kantoren met technische vragen over SnelStart of een add-on. Ook geven we hen trainingen in het gebruik van SnelStart. We trekken steeds meer als partners op, omdat we hetzelfde belang dienen: dat van de ondernemers voor wie we actief zijn.”

Service

“Je kunt als ondernemer altijd een beroep doen op de hulp van SnelStart of een implementatiepartner”, gaat Raafs verder. “De klantenservice van SnelStart is makkelijk bereikbaar en reageert snel op vragen. Ze nemen echt de tijd voor je. Indien nodig kijken ze online met je mee in het systeem om je verder te helpen. Als het om een technische kwestie gaat, zoals over een add-on, kan ik bij SoftConsult terecht. Ook zij pakken vragen heel goed op, ofwel via een videoverbinding of door gewoon even langs te komen. Tevens verzorgen ze proactief alle updates van de software, zodat ik daar geen omkijken naar heb. Gedurende de eerste drie kwartalen van 2022 is de groei van mijn bedrijf verdubbeld. We zijn erin geslaagd om dit met hetzelfde aantal mensen te realiseren. Dat is vooral te danken aan de professionaliseringsslag die we dankzij SnelStart en SoftConsult hebben gemaakt.”

Recente stories