De grootste pc-bouwer ter wereld is nu het meest compleet in zijn propositie en kan iedereen voorzien van slimme technologie, van pocket tot cloud. “Die missie is al jaren consistent”, zegt Jurgen Janssens, Executive Director & General Manager voor Lenovo Benelux. De opmars van kunstmatige intelligentie (AI) vraagt om steeds meer wendbaarheid. Daarom gaat Lenovo verder met transformeren. “Complexere oplossingen en AI implementeren vereisen meer dan ooit dat we samenwerken. Wij zullen daarin proactief moeten zijn. Flexibel, doortastend en vanuit een samenwerking met kennispartners, zowel intern als extern.”
‘Feitelijk verbouwen we een vliegtuig terwijl het vliegt’
Kennis delen
Om klanten te helpen in hun digitale transformatie, wil Lenovo de competenties van alle afdelingen verenigen naar de klant toe. Zo kan die klant de breedte van het portfolio beter leren kennen. Of het nu gaat om de digitale werkplek, IT-infrastructuur, cloud of ICT-diensten. “We moedigen onze mensen aan om buiten het comfort van hun domein te kijken en deelgenoot te zijn van het palet aan producten en diensten. Het management draagt daar met opleidingen, praktische tools en persoonlijke aandacht aan bij. Willen we aan de top blijven, dan zullen we meer kennis met elkaar moeten delen: intern, maar ook extern. Ik heb jaren volleybal gespeeld en weet dat de beste spelers niet per definitie het beste team maken. Je wordt kampioen als mensen complementair zijn aan elkaar.”
Snel schakelen
AI-technologie is zo veelzijdig, dat enkel samenwerking daaraan het hoofd kan bieden, weet Janssens. “Als je snel kunt schakelen, ben je ook eerder in staat tot het implementeren van de juiste oplossingen. Daarom zitten we met partners zoals Microsoft, Nutanix en Cisco aan tafel. We kunnen samen oplossingen naar de markt brengen. Snel schakelen betekent ook naar de supply chain kijken, waar we AI implementeren om efficiënter en nog ecologischer te worden. Sinds 2022 produceren we ook in Hongarije voor de Europese markt. Dat helpt ons veel sneller te schakelen. Feitelijk verbouwen we een vliegtuig terwijl het vliegt. Ga er maar aan staan: een langetermijntransformatie, die gelijk loopt met kortetermijndoelen in een hyperactieve markt. Verandering moet uit de mensen komen. En dat zit goed bij Lenovo. De mentaliteit van ‘getting things done’ zal de doorslag geven.”
- MT1000-2024
- Robert van der Broek
- Download artikel