Service met een smile

Service met een smile

De focus naar de toekomst is om TUI efficiënter, digitaler en robuuster te maken, aldus Arjan Kers, General Manager TUI Nederland. “Samen voor een betere vakantie én een betere wereld. Tegelijkertijd staan vakantiegangers bij TUI altijd centraal.”

“Iedereen verdient vakantie. Wij geloven in de positieve effecten van vakantie en willen dat iedereen die kan ervaren. Vrije tijd en vakantie zijn belangrijk voor lichaam en geest. Iemand die zich goed voelt, functioneert gewoonweg beter. Met ruim 2.800 medewerkers in Nederland zijn wij de grootste reisorganisatie van Nederland. Jaarlijks gaan er zo’n 1,7 miljoen mensen met ons op reis; we organiseren dus voor maar liefst 10% van de Nederlandse bevolking hun vakantie. Reizen en vakanties zitten in ons DNA, al meer dan 50 jaar.”

Persoonlijke service

“Tijdens de covidperiode hebben we het hele bedrijf moeten inzetten om onze klanten goed te kunnen bedienen. Het is een enorme inspanning geweest”, vertelt Kers. “We merken een tendens dat mensen wel op vakantie willen, maar daarbij zekerheid zoeken. De persoonlijke service in de retail speelt hierbij een zeer belangrijke rol; vakantiegangers staan bij TUI altijd centraal. Via onze omnichannel strategie bieden we vakantiegangers de mogelijkheid om ons via alle kanalen te contacteren en hun reis te boeken, zowel online als offline. Offline versterkt onze online kanalen. Voor TUI zelf geldt: in tijden van onzekerheid zijn flexibiliteit en kostenbeheersing essentieel om maximaal op te sturen. En zo wordt TUI op alle gebieden steeds efficiënter, digitaler en robuuster.”

‘Wij organiseren voor 10% van de Nederlandse bevolking jaarlijks hun vakantie’

Kers vervolgt: “De afgelopen jaren hebben we grote stappen gezet en geïnvesteerd in duurzaamheid met onze duurzaamheidsstrategie ‘Better Holidays, Better World’. Dit blijven we doen, ook met onze nieuwe strategie voor 2020-2030, waar we hard aan werken. We reizen met z’n allen de wereld rond en deze reizen hebben impact op het milieu en de ontwikkeling van vakantiebestemmingen. TUI neemt het voortouw om die impact zo positief mogelijk te maken. We zorgen samen voor een betere vakantie én een betere wereld. Nu en in de toekomst, zodat ook onze volgende generaties blijven genieten.”

TUI Care Foundation

TUI Care Foundation, de corporate foundation van TUI, werkt aan de duurzame ontwikkeling van vakantiebestemmingen. “Samen met vakantiegangers dragen we bij aan projecten op onze bestemmingen, om zo gezamenlijk de positieve effecten van toerisme te vergroten. TUI Care Foundation steunt lokale projecten die betere mogelijkheden bieden voor jongeren en zorg dragen voor de natuur en het milieu, en geeft lokale ondernemers een boost. Zo zorgen we bijvoorbeeld dat jongeren een beroepsopleiding kunnen volgen en stimuleren we duurzame wijnbouw op Lanzarote.”