Search & social: een gelukkig huwelijk!

Search & social: een gelukkig huwelijk!

“Wij zijn hét onlinemarketingbureau voor search en social. Deze disciplines vormen de basis waarmee we de mooie resultaten voor onze klanten behalen”, aldus Steven de Jong en Jurjen Rijsdijk, de eigenaren van het sterk groeiende Olifant Media.

“We zijn met z’n tweeën begonnen en in drie jaar tijd uitgegroeid tot een ‘kudde’ van veertien onlineprofessionals. En nu ook in de top 100 van Emerce; precies volgens plan. Wat typisch Olifant Media is? We zijn eigenwijs en bewegen ons anticyclisch. Zo zitten we niet in Amsterdam, maar in Rijnsburg. Kijk je naar websites van anderen, dan zie je dat iedereen eigenlijk hetzelfde vertelt – en dan vooral met de SEO-pet op. Wij doen het anders: onze site is voor de gebruikers geschreven en we laten zien dat professionaliteit en plezier goed samengaan. Van ons krijg je geen kerstpakket, maar een zomerpakket; voor of na je vakantie. Dan is er écht even tijd om bij te praten. Dat vinden we belangrijk, want dit onlinemarketingbureau heeft een voorliefde voor offline contact: samen met de opdrachtgever aan tafel schuiven om mee te denken over de groeistrategie van het bedrijf”, zegt Rijsdijk.

‘Onze klanten scoren 30% meer conversie met search en 50% meer bereik via social’

Onze drive

De Jong: “Bij non-profits en in het mkb vind je de bezieling waar wij op aangaan. Vaak zijn de belangen groot en gaat de groei mensen aan het hart. Wij willen juist deze bedrijven, grote en middelgrote organisaties met ambities, verder helpen. Daar zit onze drive.”

Data kruisbestuiven

Rijsdijk: “Search en social vormen een gelukkig huwelijk. Zij hebben bijgedragen aan onze snelle groei. Daarbinnen hebben we ons gespecialiseerd. Dat het creatieve en analytische onder één dak huist en met elkaar samenwerkt, komt niet zo vaak voor. Het is ons onderscheidende vermogen om beide zo in te richten, dat er kruisbestuiving van de data ontstaat. Die focus betekent ook dat we veel dingen niet doen, maar uitbesteden aan samenwerkende partners”, aldus Rijsdijk.

Campagnes zonder franje

De Jong vervolgt: “In onze werkwijze kiezen we voor campagnes zonder franje. Ze zijn resultaatgericht. Door in het persoonlijke contact dicht bij de klant te staan begrijpen we welke belangen er spelen en wisselen we openlijk kennis uit. Dit verhoogt het werkplezier van beide kanten. En mondt uiteindelijk uit in een vertrouwensrelatie waarbinnen we alles toetsen op resultaat. Bij ons scoren klanten gemiddeld 30% meer conversie via search en 50% hoger bereik via social media. Deze resultaten gelden zowel voor bewezen als nieuwe klanten.”