Intussen werken daar 15 mensen die ook andere klanten bedienen. En we gaan volgend jaar hard investeren in verdere internationalisering.” In 2016 werd Yourzine overgenomen door PostNL en samengevoegd met Searchresult, Cendris I&C en Marvia. “Dat leidde tot een aanzienlijk bredere portfolio: we konden al heel veel, maar nu zijn onze diensten nog verder verbreed. In december zullen wij daartoe een nieuw, overkoepelend merk naast Yourzine en Searchresult presenteren.”
Onderscheid
Waarin onderscheidt Yourzine zich van de concurrentie? “Onze kern is datagedreven marketing”, zegt Van Riemsdijk. “We helpen bedrijven om unieke klantdata te verzamelen en te vertalen naar een campagneprogramma, dat zich valideert in aanwijsbaar resultaat. Het begint bij het inzichtelijk maken van je data. Als je die op orde hebt, kun je je strategie bepalen. Wij kunnen die data insights actionable maken, en ze vertalen naar campagneprogrammeringen die we ook tot realisatie brengen, gebruikmakend van de juiste tooling. En tot slot: we leggen nauwkeurig vast wat het oplevert. In elk van deze deelgebieden ken ik bedrijven die perfect werk verrichten. Maar wij brengen ze allemaal onder één dak. We werken ook vanuit klantenteams, die veel bij de klanten over de vloer komen, zodat we alles logisch met elkaar kunnen verbinden. We werken nauw samen met onze opdrachtgevers aan het optimale resultaat. We geloven heilig in een dergelijke vorm van partnership, en daardoor zijn we de beste in datagedreven marketing mét resultaat!”
En dat zal Yourzine ook blijven, zegt Van Riemsdijk. “In geen andere business is continue innovatie zo belangrijk. We hebben daarin altijd vooropgelopen en dat voordeel zullen we nooit verliezen. Er wordt veel gepraat over artificial intelligence, chatbots, machine learning en predictive marketing, maar vaak blijft het bij holle frasen. Wij hébben het er niet alleen over, we dóén het al! Zo is onze datascienceafdeling in 12 maanden verzesvoudigd – niet met wetenschappers, maar met mensen die wetenschap direct naar onze praktijk brengen. We hebben al een self-learning chatbot ontwikkeld die niet eerst 24 maanden met bètaversies hoefde te werken, maar die we meteen konden inzetten, gebruikmakend van beschikbare databronnen.” En dus kan Van Riemsdijk niet anders dan concluderen dat de waardering terecht is. “Onze mensen verdienen dat compliment dik en ik wil dat iedereen dat weet. Als je kijkt naar het kaliber van onze klanten, en hoe lang we voor ze mogen werken: dat zegt iets. Dat we al 15 jaar altijd in de top 5 van Emerce staan, zegt ook iets. We zijn letterlijk een trendsetter: we lopen samen met onze klanten voorop in de transformatie die het marketinglandschap ondergaat, en doen waar anderen nog over denken. Met resultaat, zo blijkt!”
- MT1000 - 2017
- Antal Giesbers
- Sebastiaan Westerweel
- Download artikel