Next step digital

Creative-software-developmentbureau Bitfactory doet meer dan lekkere code schrijven en mooie projecten draaien: het verdiept zich in de vraag achter de vraag en blijft na lancering actief betrokken om samen door te groeien. Doorontwikkeling in kleine, snelle stapjes – al twintig jaar.

Next step digital

Digitaal strateeg Dennis van der Kaaij omschrijft de missie van Bitfactory als ‘next step digital’. “We zetten samen de volgende stap duidelijk neer en werken actief om de klant naar een volgend level te trekken. Samen met onze klanten digitaliseren we hun business met slimme en gebruiksvriendelijke digitale oplossingen, zoals enterprisewebsites, webapplicaties en commerce- en serviceplatformen.”

Volgens directeur Mark Jongerius komt de kern van wat Bitfactory doet erop neer de klant te ontzorgen met gespecialiseerde klantteams. “We zijn een hechte, professionele club die van aanpakken weet, onder het motto: koppen bij elkaar en met kleine stapjes snel vooruit.”

Eindklant is eindbaas

“In de discovery-fase kruipen we zo snel mogelijk in de huid van de eindklant en kijken we waar we waarde kunnen toevoegen”, aldus Van der Kaaij. “We leven ons compleet in in wat de eindklant doet en wat de knelpunten zijn. Hoe kunnen we zijn leven makkelijker maken? Daar draait het om.”

Jongerius: “We doen ons best om samen met de klant de eindgebruikers aan tafel te krijgen, of we gaan naar hen toe. Soms zie je dat we daarna met een andere oplossing komen dan werd gevraagd, en dat de eindklant daar erg blij mee is. Zo helpen we de bedrijfsdoelstellingen van onze klant realiseren. Vervolgens zet ons klantteam alles op alles om hen te ondersteunen bij verdere groei en het beheer.”

“Dat horen we ook terug van klanten die eerder ergens anders hebben gezeten”, beaamt strateeg Jetta Boogaard. “Andere bureaus kunnen best een mooi project draaien, maar daarna ontbreekt het aan service en ondersteuning. Wij blijven de klant ondersteunen en vooruithelpen. Dankzij onze drie-eenheid van strateeg, product owner en servicemanager kunnen we op diverse niveaus één team vormen met de klant, zodat we altijd snel kunnen schakelen.”

Koppen bij elkaar

Jongerius: “We streven ernaar om onze ‘factory’ tot een inspirerende omgeving te maken waar je continu innovatie in de lucht voelt hangen. Daarom proberen we de klant zo vaak mogelijk hierheen te halen en naast het team te laten zitten om de koppen bij elkaar te steken en toffe dingen te maken.”

Klanten willen dat volgens Boogaard ook graag. “Zeker sinds we Tony’s Chocolonely als klant hebben! Nee serieus, je wilt dat ook het developmentteam met de klant samenwerkt in plaats van alleen de strateeg en product owner. Je krijgt alleen een goed product als iedereen in het team begrijpt wie de klant en de eindgebruiker zijn en wat de businesscase is.”

Recente stories