Netvlies helpt klanten voorsprong nemen

Met trots kijken de drie directeuren van Netvlies terug op het afgelopen jaar waarin het bedrijf zichzelf herontdekte en zijn ambities, propositie en strategie aanscherpte. “Onze nieuwe pay-off sluit hier perfect bij aan: neem voorsprong.”

Netvlies helpt klanten voorsprong nemen

Strategisch, cocreatief en realistisch. Dat zijn de termen waarmee klanten Netvlies typeren. Het bedrijf ondersteunt organisaties in hun digitale transformatie vanuit drie pijlers: strategie, technologie en marketing. Jochem Vlemmix: “We helpen klanten om een voorsprong te nemen. Als strategisch sparringpartner voor klanten stellen we kritische vragen, inspireren we en zetten we sámen met de klant een stip op de horizon. We geloven niet dat wijzelf alle wijsheid in pacht hebben, maar kruipen juist dicht tegen onze klanten aan. Zij brengen de kennis en expertise vanuit hun organisatie mee en wij vullen die aan met de kennis en ervaring uit onze multidisciplinaire teams.”

Tomas van den Nieuwendijk vult aan: “De digitale transformatie van bedrijven is het afgelopen jaar in een stroomversnelling gekomen. Dat biedt ongekende kansen waar wij klanten graag mee helpen. Om hen zo een voorsprong te geven in de huidige wereld.”

Voorsprong

Die nieuwe merkbelofte van Netvlies typeert zowel het bedrijf zelf als zijn diensten. “Neem voorsprong”, legt Philip Lomans uit. “Innovatie staat bij ons hoog in het vaandel.”

‘We helpen klanten verder in hun digitale transformatie’

De manier waarop de vijftig werknemers van Netvlies samenwerken met elkaar en klanten is al jaren een voorbeeld. “We waren in 2010 een van de eerste digital agencies in Nederland die startten met ‘scrummen’. Klanten krijgen sindsdien een werkplek in ons kantoor, zodat ze samen met ons team in cocreatie kunnen optrekken. Niet lang daarna hebben we alle managementrollen laten varen en werden we zelfsturend. Dat heeft geresulteerd in teams die als kleine ondernemingen binnen ons bureau fungeren en die samen met elkaar complexe en omvangrijke klantvraagstukken oplossen”, vertelt Vlemmix.

Forse omzetgroei

Netvlies mag bedrijven als Brabant Water, Grando Keukens & Bad, Terberg Machines en ASN Bank tot zijn klantenkring rekenen. Dit zijn langdurige partnerships, waarin het bedrijf zo veel mogelijk impact probeert te maken. Zo hielp Netvlies het grootste merkenbureau van Nederland, Merk-Echt, aan een omzetgroei van 40% in één jaar tijd. Merk-Echt liep tegen beperkingen van de huidige website en Google Ads aan. Samen met Netvlies werd een nieuwe website ontwikkeld met een koppeling naar het crm-systeem, waardoor resultaten eenvoudig inzichtelijk zijn en campagnes geoptimaliseerd kunnen worden. “Door verregaande personalisatie konden we het conversiepercentage met 78% laten stijgen en bijdragen aan 40% omzetgroei”, besluit Vlemmix niet zonder trots.

Recente stories