Sinds de oprichting in 2001 heeft mediabureau ZIGT een unieke positie in de markt ingenomen. Het fundament in het business model is dat ZIGT uitsluitend wordt gehonoreerd door klanten. ZIGT ontvangt als enige mediabureau in Nederland geen bijdrage van medialeveranciers. Alle inkoopvoordelen en kortingen worden doorgegeven aan klanten. “Succesvolle klanten zijn de essentie van ons bestaan” aldus directeur Joost Istha. “Je werk heel goed doen, echt ondernemen en er schik in hebben, zorgt er uiteindelijk voor dat teams werken en dat media innovatief en succesvol ingezet worden.”.
Innovatieve dienstverlening online
Ondernemen en innoveren doet ZIGT zelf ook structureel. ZIGT is in veertien jaar gegroeid tot een zeer data gedreven full service mediabureau met alle specialistische kennis in huis. “De technische ontwikkelingen in ons vakgebied gaan snel en het zit in onze genen om alles in huis te hebben en volledig controle te houden.” aldus Menno Westinga, eindverantwoordelijk voor alle online activiteiten van ZIGT en de feitelijke winnaar van de prijs. Menno en zijn team scoren nu VIER JAAR op RIJ de beste positie van alle mediabureaus in Nederland. Kortom, wij zijn geen “one day fly”! Als adviseur stellen wij nieuwe media–innovaties voor aan onze klanten nadat wij er uitgebreid mee hebben getest. Worden er bijvoorbeeld grote groepen of juist zeer specifieke groepen bereikt? Communiceert het? Werkt het? En hoe snel kan het ingezet worden? ZIGT werkt voor de grootste adverteerders in Nederland. Dit vergt bij iedere campagne foutloos werk van onze planners.
Waarom ZIGT jaar op jaar goed scoort in het onderzoek?
Wij merken dat adverteerders graag willen innoveren met media. De ontwikkelingen gaan echter snel en niet iedereen is dagelijks met de materie bezig, terwijl het gaat om flinke investeringen in media en communicatie. Het begrijpelijk en toepasbaar maken van nieuwe mogelijkheden is één van de belangrijkste toegevoegde waarden die ZIGT voor adverteerders heeft. Deze “free flow of information” tussen ZIGT en onze klanten zorgt ervoor dat ze precies weten hoe het werkt en het feitelijk zelf kunnen overnemen. Toch groeit het aantal klanten en opdrachten bij ZIGT jaar op jaar.
Klanten van ZIGT blijven altijd eigenaar van hun eigen accounts, data en resultaten. Sommige adverteerders vinden het fijn dat wij alles voor ze doen. Andere adverteerders halen specialisten in huis om trajecten zelf te kunnen beheren. In onze optiek is dat een gezonde ontwikkeling. Als een klant zaken in huis kan beheren dan betekent dit een gelijkwaardige kennisrelatie. Daar houden wij van. Online accounts, data en kennis zijn van adverteerders niet van hun adviseur.
Missie van Menno Westinga
De online mediawereld is zeer goed in staat zaken ingewikkeld te maken. Dagelijks worden technologische innovaties gepresenteerd en is dé nieuwe heilige graal geboren. Wij zien het als één van onze belangrijkste taken om te bepalen wat innovaties zijn die werken. Innoveren is leuk, maar het moet wel effect hebben. Het stikt van de technische oplossingen die veel geld kosten en waar feitelijk adverterend Nederland niets aan heeft. Het levert vooral geld op voor de technische partij, achterliggende intermediair of medialeverancier. Je kunt Menno ‘s nachts wakker maken voor elke nieuwe media innovatie, maar schrik niet als je nog dezelfde dag te horen krijgt dat het niet werkt.
Adverteerders zijn niet on- of offline, consumenten al helemaal niet
Specialistische kennis is belangrijk om techniek in je voordeel te laten werken. Dit geldt voor zoekmachine adverteren, socialmediastrategie of advertising, maar ook voor programmatic display of video. Ze zijn echter een onderdeel van een totaal aan marketingactiviteiten die bijdragen aan het succes van een merk. Hoewel technisch alles op orde kan zijn – pixels plaatsen, conversieattributie modellen inrichten en A/B tests uitvoeren – wordt succes gebouwd met alle media; eigen, verkregen en betaald.
ZIGT zorgt voor inzicht in het totale resultaat van alle media-inspanningen. Dit kan alleen door een centrale aanpak en vooraf bepaalde doelstellingen. De combinatie van on- en offline data zorgt voor echt inzicht in resultaten en realisatie van doelstellingen. Wat heeft de tv-commercial bijgedragen aan de online conversie? Wat doet de consument via mobiel of tablet met de campagne en hoe verhoudt dit zich tot de merkwaardering? Alles heeft invloed op het succes van een merk. Zo maken wij technische innovaties relevant en merken succesvol.