Marktleider mkb levert totaalaanbod

Een ondernemer in het mkb doet het liefst zaken met een lokale ICT-partner. Al jaren kan de RoutIT-partner ondernemen en groeien, met de innovatieve diensten die RoutIT biedt. “Wij geloven in de kracht van de partner, in eenvoud en in de kracht van het mkb!”

Paul Velders en Marc Kruijs zijn zichtbaar trots op het 15-jarige bestaan van RoutIT. RoutIT ontwikkelt en realiseert oplossingen voor klanten in het mkb. Kruijs: “In november 2000 is RoutIT in Rotterdam gestart met inbelverbindingen. Met een indirecte marktbenadering door de lokale ICT-partner centraal te stellen. Andere diensten volgden op de voet: breedbandverbindingen, VPN, security en hosted telefonie.”

Velders vult aan: “In 2012 koos RoutIT voor een samenwerking met KPN. Daarmee voegden we ook mobiel en cloud-IT-producten aan het portfolio toe.” Al snel is er dan KPN ÉÉN – het totaalaanbod voor het mkb. RoutIT groeit uit tot een bedrijf met 1500 partners en 100.000 aangesloten mkb-klanten. Als onderdeel van de KPN-groep is RoutIT nog beter in staat om innovaties voor het mkb op de markt te brengen. Velders: “Zo voorzien we elke werkplek in het mkb van onze ICT-totaaloplossingen.”

Innovatiegebieden

Velders: “Er zijn drie innovatiegebieden waar we ons nu op focussen: mobiel, the Internet of Things (IoT) en 24/7. Mobiel wordt alsmaar belangrijker voor het mkb. Een ondernemer wil altijd en overal zaken kunnen doen.” Dat vraagt natuurlijk om een sterke mobiele propositie. Maar RoutIT gaat graag verder. Velders: “Zoals mobiel mensen met elkaar verbindt, ontstaan er nieuwe mogelijkheden met IoT, dat óók apparaten met elkaar verbindt.” RoutIT is hiervoor intussen begonnen met de bouw van een eigen IoT Control Center. Als eerste stap worden daar als meldkamer alarmmeldingen verwerkt. Volledig online, want gebruikers handelen alarmmeldingen af met een app op hun smartphone. Kruijs glimlacht: “IoT gaat het mkb veel nieuwe mogelijkheden bieden. Hierbij kun je behalve aan alarmsystemen ook denken aan monitoren van routers, telefoons en mobiele devices. Maar ook aan andere ‘apparaten’ in de werkomgeving. Daarmee is de eerste stap naar Smart Office gezet!”

“Een andere trend is dat de mkb’er meer en meer uitgroeit tot een 24/7-bedrijf. Het vraagt wel wat van onze ICT-partner om 24/7 support te kunnen bieden. Met 247Connect bieden we namens de partner ’s nachts en in het weekend ondersteuning aan klanten. Kijk, dat is de kracht van RoutIT”, aldus Velders. “Met de partner wandelen wij naar de toekomst. Essentieel hiervoor is het delen van kennis. Met RoutIT University trainen we ruim 1500 cursisten per jaar. En vanaf dit jaar starten we ook een online-opleidingsprogramma.”

 ‘Elke werkplek in het mkb voorzien van onze ICT-totaaloplossingen’

De ICT-partner staat voorop

RoutIT kent de kracht van het partnernetwerk als geen ander. Kruijs: “Wij doen uitsluitend zaken via onze partners. Zij hebben de relatie met de klant en RoutIT biedt hen de onestopshop. Wij doen hiervoor zaken met de beste leveranciers, zoals KPN, Eurofiber en Tele2. Onze partners zijn succesvol omdat zij zelf proposities maken gebaseerd op de RoutIT-bouwblokken. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid om het KPN-label te voeren. RoutIT zal beide formules de komende jaren verder ontwikkelen en innoveren.” Kortom: RoutIT helpt zijn partners om groei te realiseren en voorop te lopen in de markt, met hoogwaardige en vernieuwende producten en diensten.

Marktleider mkb levert totaalaanbod

Recente stories