NewHeroes.com is de specialist in onlinetrainingen in soft skills en leiderschap. Het bedrijf mag dan pas sinds april live zijn, het heeft nu al een aantal grote internationale bedrijven als klant. CEO en medeoprichter Jorn van Wijk legt uit wat New Heroes zo urgent maakt.
De missie van NewHeroes.com is duidelijk: het bedrijf wil onlinetrainingen in soft skills en leiderschap bereikbaar maken voor iedereen, waar ook ter wereld. Mensen helpen om hun dromen te realiseren, zowel zakelijk als persoonlijk. De trainingsmodules heten leerreizen, een term die benadrukt dat leren een positieve ervaring is. “New Heroes zorgt voor makkelijker werken én leven”, vertelt CEO Jorn van Wijk. “Door onze leerreizen groei je als werknemer, maar ook als mens, want je kunt nieuwe vaardigheden ook buiten het werk toepassen. En daarmee privéproblemen, een belangrijke bron van ziekteverzuim, tackelen. Zodat je ook weer bevlogen en vitaal op je werkplek verschijnt.”
Bewezen content
New Heroes biedt leerreizen binnen acht thema’s als persoonlijke kracht, leidinggeven en interpersoonlijke communicatie. De duur van de training varieert van een paar uur tot vijf maanden. Alle leerreizen zijn evidence-based. “We beschikken over ijzersterke, bewezen content”, zegt Van Wijk. “Een van onze USP’s is dat we meer bieden dan een pratend hoofd dat een lesje afdraait. Wij hebben twaalf leerelementen in iedere leerreis verwerkt, zoals verrijkte tekst, quizvragen, open opdrachten en video-responsetraining. Met dit laatste leerelement kun je je reactie op een lastige situatie opnemen, net zo vaak tot je vindt dat je goed gereageerd hebt. Daarna kun je deze reactie met een zogenoemde supporter bespreken, bijvoorbeeld je leidinggevende. Interactie en kritische feedback maken onze leerreis extra effectief.”
‘Bij New Heroes zit je zelf achter het stuur’
Bestuurdersstoel
Ook uniek: bij New Heroes zitten mensen zelf achter het stuur. “Iedere cursist stelt een persoonlijk doel dat direct relevant is voor zijn leven of werk”, zegt Van Wijk. “De progressie kan gemonitord worden door cursisten zelf, maar ook door supporters. Op je onlinedashboard kun je, aan de hand van ingevoerde data en meningen, je progressie zien. Na afloop krijg je een certificaat dat je met één druk op de knop op LinkedIn kunt zetten. New Heroes zelf fungeert niet als jury. Voor ons ben je namelijk al een held, omdat je actie onderneemt om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken. Hoe klein de stap ook moge zijn die je wilt zetten: het is altijd beter dan stil blijven staan in je comfortzone.”
Jan Schouten
NewHeroes.com is bedacht en opgericht door Jan Schouten. Een naam waarbij je onherroepelijk denkt aan Schouten & Nelissen (S&N), het trainingsbureau dat 36 jaar geleden door Jan Schouten werd opgericht. Van Wijk: “We hebben inderdaad een band met S&N; het is onze grootste wederverkoper. Toch wil ik benadrukken dat New Heroes echt onafhankelijk is. Onze dienstverlening is eerder complementair aan die van S&N dan concurrerend. Als je bijvoorbeeld nu bij S&N een training voltooid hebt, krijg je een gratis abonnement op New Heroes voor de periode van een halfjaar. Zo kun je je opgedane vaardigheden verder verdiepen. Op deze manier versterken S&N en New Heroes elkaar.”
Abonnementsvormen
Volgens Van Wijk is er een groeiende behoefte aan e-learning. “Plaatsonafhankelijk leren wordt steeds belangrijker. Mensen willen korter, sneller en flexibeler getraind worden. New Heroes speelt in op deze trend. Onze leerreizen zijn op alle apparaten te volgen, dus ook mobiel. Je kunt jezelf trainen waar en wanneer het je uitkomt: op het werk, in de trein, thuis. Om zoveel mogelijk mensen en organisaties te bereiken, hanteren we een vaste lage prijs per maand. Je kunt je als particulier op New Heroes abonneren vanaf 9,95 euro (de eerste maand betaal je 1 euro). Voor organisaties hebben we speciale bedrijfsabonnementen tegen een messcherp laag tarief. Bij ieder abonnement krijg je onbeperkt toegang tot alle 62 leerreizen.”
Wereldwijd
De komende jaren zal New Heroes het aantal leerreizen uitbreiden naar ongeveer tweehonderd. “Je ziet nu al dat het belang van vaardigheden ten opzichte van kennis toeneemt”, stelt Van Wijk. “Over de gehele wereld investeren organisaties meer dan ooit in de groei van soft skills. Uit recent onderzoek van het World Economic Forum blijkt dat soft-skilltrainingen, ook online, daadwerkelijk bijdragen aan de ontwikkeling van mensen. Eind dit jaar komen er ook leerreizen in het Engels én Chinees online. Talen als Spaans, Frans, Duits, Portugees en Russisch volgen later. Voor Jan Schouten gaat hiermee de droom in vervulling iedereen handvaten te bieden om makkelijker te leven en werken. Begin jaren tachtig gaf hij assertiviteitscursussen op de Nederlandse televisie. Nu ligt de wereld aan onze voeten.”