Meeùs maakt het leven en werken met risico’s voor bedrijven en consumenten makkelijker. Gemak leveren én gids zijn voor de klant, vormen daarbij de kern van de dienstverlening. Het bedieningsconcept van Meeùs leverde een top 10-nominatie op voor beste zakelijke financiële dienstverlener. “Een mooiere waardering van de klant kunnen we ons niet wensen”, glundert een trotse Coen Mom.
Toen de directievoorzitter van Unirobe Meeùs Groep (UMG) 4 jaar geleden in dienst trad, kende het bedrijf maar liefst 15 labels. In 2012 ligt de focus op 3 labels: Meeùs met 38 lokale vestigingen, IAK en Kröller. Gespecialiseerd in verzekeringen, pensioenen en hypotheken. Naast 400.000 particulieren telt de zakelijke afdeling van Meeùs ruim 50.000 klanten.
Branchemaatwerk
Hoe kom je zo dicht mogelijk bij de klant? Met die vraag ging Meeùs de laatste jaren aan de slag. Meer specialisatie in branchekennis bleek de sleutel voor de zakelijke markt. Coen Mom: “We wilden nog beter inspelen op ontwikkelingen die per markt spelen. Dit leidde tot ons nieuwe concept met puur gespecialiseerde adviseurs. Ze werken alleen voor één bepaalde bedrijfssector. We investeren veel in gerichte trainingen en onze werknemers zijn volledig op de hoogte van complexe vraagstukken die in specifieke branches spelen.” Zo biedt Meeùs relevante meerwaarde met innovatieve oplossingen afgestemd per branche. Niet alles hoeft men te verzekeren. Preventiemaatregelen nemen is vaak nog belangrijker. “Hoe meer branchekennis, hoe beter afgestemd de oplossingen, hoe tevredener de Meeùs-klant. Daar komt bij dat we met 38 vestigingen ook veel regionale kennis hebben. Dit betekent de voordelen van landelijke expertise én lokale aanwezigheid, en zo meer mogelijkheden tot maatwerk”, verduidelijkt Coen Mom. “We gaan hier heel ver in. Met specifieke verzekerings- en pensioenoplossingen voor bijvoorbeeld huisartsen, tandartsen en specialisten.” Meeùs heeft inmiddels een groot marktaandeel verworven in de bouw- en metaalsector, automotive, gezondheidszorg, woningcorporaties, woninginrichting en in de sector sociale werkvoorziening. “We zijn permanent aanwezig op grote bouwplaatsen, we zitten ‘in huis’ bij grote bedrijven als Philips, UMC St Radboud, AZM en ook op de militaire basis in Brunssum. Ook zo investeren we in het belang van de klant: advies geven daar waar het gebeurt, en zo snel mogelijke service en schadeafhandeling.”
Klant stuurt en kiest
Uitgangspunt voor transparantie is volop keus voor de klant. “Daarin zijn we uniek. In onze nieuwe opzet staat de adviseur nadrukkelijk naast de klant. Deze moet inzicht geven aan de klant en hulp bieden bij zijn keuzes. Zo willen we de gids zijn voor onze klanten”, vertelt de gedreven Coen Mom. Vanuit de bemiddeling kan de klant kiezen voor merken van grote maatschappijen en uit Meeùs-huismerken, op maat ontwikkelde verzekeringen en pensioenen per branche. “We brengen bedrijfsspecifieke risico’s in kaart en adviseren daarover. Volledige openheid is ons uitgangspunt. We gidsen onze klanten door een wereld van complexiteit.”
Moderne en snelle service
Ook de service van Meeùs is gemoderniseerd. Volledig afgestemd op gemak en eenvoud voor de klant. “Is er schade? De klant wil alleen maar horen: ‘Ik ga het regelen.’ Volgens deze visie gaan we te werk. We verzorgen het gehele schadetraject en begeleiding zonder enig omkijken voor de particuliere en zakelijke klanten. We zitten met schadeafhandeling op dagverwerking en zorgen voor een snelle betaling”, overtuigt Coen Mom. Het bewijs? Meeùs behaalde een NPS-score van maar liefst +35 op het gebied van schadeafhandeling. Relaties mogen een kantoor binnenlopen of worden bezocht. Ook hebben ze de keus uit contact via internet of telefoon. Het nieuwe gevoel voor de klant is in de gehele organisatie doorgevoerd, met het motto ‘de klant kiest’. “We bieden ook relevante meerwaarde dankzij een proactieve houding. We lossen problemen op. Dat doen we op een menselijke manier. We nemen contact op en bespreken de situatie van het bedrijf op dat moment”, vervolgt de enthousiaste directievoorzitter. Tenslotte gaat het erom dat het risico van de klant op de juiste wijze kan worden voorkomen of is afgedekt. Met ‘dedicated’ experts per branche krijgt de individuele klant de best mogelijke service. En deskundig advies dat er werkelijk toe doet. Kortom, Meeùs brengt advies en service niet alleen terug tot hun zuiverste vorm, maar ook biedt het bedrijf meerwaarde voor de klant. “En als er dan écht iets gebeurt, dan zijn wij er.” Een geruststellend gevoel voor elke ondernemer.