Andere benadering
“IT is business geworden, en business IT”, zegt De Graaf. “Op elke afdeling van een bedrijf speelt IT een belangrijke rol. Daarom benaderen wij IT vanuit een complete businessmindset: iedereen heeft ermee te maken en heeft er dus een mening over en visie op. Daarom moet je de discussie breed bij de klant voeren. Enerzijds strategisch: waar wil je naartoe als bedrijf, en wat heb je nodig om dat te bereiken? Anderzijds op de werkvloer, waar nieuwe oplossingen ontstaan door directe klantcontacten. Door die inzichten te koppelen wordt de benodigde IT afgestemd op de behoefte van de klant.” Het leidt er ook toe dat Experis Ciber projecten anders benadert, zegt Van Turnhout. “Het is een proces van continue verandering: je daagt elkaar uit tijdens het project, je bent direct aan het innoveren. Daardoor is een oplossing altijd afgestemd op de behoefte, maar ook immens flexibel.”
Welke invloed heeft ManpowerGroup op jullie filosofie? De Graaf: “Talent is schaars en moet zich continu ontwikkelen. Daar is ManpowerGroup goed in en daar profiteren wij weer van. En we vullen elkaar aan: wij helpen ManpowerGroup-klanten met goede IT-oplossingen; ManpowerGroup geeft ons daadkracht in personeel. We werken samen bij klanten, ontwikkelen samen trainingen en opleidingen.”
En de naam Experis? “Dat is wereldwijd een heel groot en sterk IT-merk van ManpowerGroup. Daar zoeken we nu de aansluiting bij. Onder Experis vallen ook Experis IT, iSense en Peak-IT.”
Succesfactoren
De Graaf onderscheidt zes succesfactoren van Experis Ciber. “Ten eerste willen we op het gebied van talent en samenwerking in de champions league spelen. De tweede factor is dat referrals steeds belangrijker worden. Dus steken we niet alleen in op klanttevredenheid, maar ook op de klant als ambassadeur. De derde factor is het creëren van meerwaarde door niet vanuit IT met klanten te praten, maar vanuit hun business. Dat leidt tot factor vier, onze value propositions: het targeten van doelgroepen waar je een maximale meerwaarde kunt realiseren door de inzet van solutions en best practices. De vijfde factor is echt uniek: we versterken de samenwerking tussen onze businesslines opdat we hun competenties beter kunnen combineren en tot een breed inzetbaar portfolio komen. En tot slot de zesde: wij zijn technologie-onafhankelijk, dus we kunnen zorgen voor een perfecte ondersteuning, ongeacht het platform. Deze combinatie maakt dat Experis Ciber uniek is en krachtig de toekomst in gaat.”
- Computable 100 - 2017
- Antal Giesbers
- Fjodor Buis
- Download artikel