Omnichannel
Binnenkort hoopt Holland Casino eindelijk live te kunnen gaan met het online Holland Casino. Afgelopen februari ging de Eerste Kamer akkoord met de Wet kansspelen op afstand. Het is nu wachten tot de lagere wetgeving gereed is. Ondertussen is Holland Casino samen met partner Playtech het online casino aan het optuigen. “Hoever we kunnen gaan met onze omnichannel strategie, dat weten we dus nog niet. Toch willen we zoveel mogelijk gereedmaken”, vertelt Van Lambaart. “Wat ons betreft is de consument het meest gebaat bij een grote mate van veiligheid en betrouwbaarheid. Ons huidige preventiebeleid heeft de hoogste Europese rating ontvangen en dit zetten we graag online voort.”
Samen bouwen
“Met ons toekomstige onlineaanbod komen we in een heel andere markt te opereren”, aldus Bergervoet. “Holland Casino is, als staatsmonopolie, de enige die echte casinospelen mag aanbieden. Online betekent een markt met veertig potentiële concurrenten, waar we ons zullen moeten bewijzen. Daar moeten we onze organisatie op voorbereiden.”
Op personeelsgebied gebeurt daarom veel. Dankzij de huidige groei heeft talent bij Holland Casino weer de mogelijkheid om managementdevelopmentprogramma’s te volgen. En sinds 2017 is er flink geïnvesteerd in ontwikkeling van de vierduizend medewerkers. Er is een individueel opleidingsbudget en een inhouse loopbaancentrum in het kader van duurzame inzetbaarheid. “Overal binnen Holland Casino heerst de ‘samen de schouders eronder’-mentaliteit. Dat we echt samen bouwen geeft zo veel mooie dynamiek.”
Duurzaam
Duurzaamheid reikt verder dan de eigen organisatie. “Wij doen graag iets voor de wereld waar wij deel van uitmaken. Bijvoorbeeld door lokale initiatieven te steunen en soms op landelijk niveau, zoals de elfstedenzwemtocht van Maarten van der Weijden”, vertelt Lambaart.
De lokale verbinding komt ook op de menukaart. Medewerkers wilden graag meer producten van regionale leveranciers verwerken. “Dat initiatief waarderen wij. Het zet ons nog meer aan tot duurzaamheid. We sparen bijvoorbeeld ons koffiedrab op. Dat gaat naar een kweker van oesterzwammen en die zwammen verwerken wij vervolgens in onze vegetarische hamburgers. Natuurlijk zorgen onze mensen er dan ook voor dat het eten Instagram-waardig is. Zo zijn we ook wel weer”, lacht Van Lambaart.
We zetten zwaar in op productinnovatie
Prima resultaat stelt ons in staat om aan onze toekomst te bouwen
- MT500-2019
- Marja Theunissen
- Michel Schnater
- Download artikel