Impact op klanten, bemanning en omgeving

Impact op klanten, bemanning en omgeving

Stuurlui ontwerpt, bouwt en onderhoudt al acht jaar websites op maat. Het snelgroeiende fullservice WordPress-bureau heeft als missie om impact te maken op de klant, zijn medewerkers en de omgeving. Medeoprichter Sjoerd Kuipers legt uit hoe.

Stuurlui staat voor kwaliteit, open source en transparantie. “We hebben gekozen voor hoge kwaliteit WordPress-websites”, vertelt Kuipers. “Ons team van specialisten heeft een antwoord op de complexe vraagstukken van onze klanten.”

Dankzij deze propositie is Stuurlui snel gegroeid. Kuipers: “Hoewel groei geen doel op zich is, zijn we er trots op dat we dit jaar voor de vierde keer op rij de FD Gazellen Award winnen. Vorig jaar stonden we in de NLgroeit Top 250 tussen bedrijven als Picnic en Coolblue. En nu dus in de Emerce 100.”

‘Wij willen het beste dedicated WordPress-bureau van Nederland zijn’

Technisch partner

Stuurlui borgt kwaliteitscontrole en beveiligingsstandaarden in zijn ISO 27001-, 9001- en BIO-certificeringen. “Dat zijn voor opdrachtgevers als de GGD, Heineken en Miele randvoorwaarden voor samenwerking”, vertelt Kuipers. “Dankzij onze ‘web accessibility’-opleidingen kunnen onze specialisten de toegankelijkheidsvraagstukken van onze klanten oplossen. Deze kennis zetten we dagelijks in, bijvoorbeeld voor de gemeente Den Haag en Brandweer Nederland. We profileren ons als technisch partner. Zo migreren we voor de Universiteit van Tilburg en Strukton een groot deel van het online landschap naar WordPress. Een andere belangrijke pijler in het bieden van continuïteit en veiligheid aan onze klanten is support. We onderhouden en ondersteunen zo’n vierhonderd websites. Klanten waarderen onze supportafdeling en de uitvoering van de SLA met een 9.6.”

De bemanning

Omdat werken een groot deel van je leven beslaat, kun je dat maar beter met leuke mensen doen, vinden ze bij Stuurlui. “We hebben een platte organisatie”, vertelt Kuipers. “Onze ‘bemanning’ kent weinig verloop. Dat we een hecht team zijn, maakt het makkelijker om samen iets moois neer te zetten voor klanten.”

Hij vervolgt: “Nu we nog hybride werken, organiseren we elke week een bootcamp en hebben we regelmatig ‘alle hens aan dek’-dagen om kennis te delen. Elk kwartaal proberen we samen een nieuwe sport uit. Verder houden we elk jaar een familiedag met partners en kinderen, en zijn partners welkom op ons kerstdiner.”

De omgeving

“Veel van de dingen die we samen doen, komen ten goede aan onze omgeving”, vervolgt Kuipers. “Zo hebben we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een jaar lang leren programmeren. Vorig jaar hebben we een Kerstafette gelopen, waarmee we geld ophaalden om honderd krap zittende Utrechtenaren voor kerst een cadeaubon te geven. Ook hebben we een nieuwjaarsduik gesponsord, waarvan de opbrengst naar HandicapNL ging en met een speciale bootcamp geld opgehaald voor Oekraïne.”