Hoog blijven scoren met kwaliteit

Hoog blijven scoren met kwaliteit

‘Internetexpert XS4ALL: al bijna zeventien jaar bekend om haar passie en kennis’

Ook in 2009 is internetprovider XS4ALL weer veelvuldig in de prijzen gevallen. Sterker nog: XS4ALL is door de Consumentenbond al tien keer op rij aangewezen als de beste internetserviceprovider. Ook andere instanties zijn lovend over de prestaties van XS4ALL. Iets om trots op te zijn. “Serviceverlening en kwaliteit zitten in het DNA van al onze medewerkers”, zegt Theo de Vries, algemeen directeur van XS4ALL.

XS4ALL geeft gewoonlijk weinig ruchtbaarheid aan dergelijke loftuitingen. De hoogst mogelijke servicekwaliteit en klantondersteuning behoren tot de standaarddienstverlening van de provider. Eind 2009 vroeg een reclamecampagne toch de aandacht voor de kwaliteit van de diensten van XS4ALL. “We houden niet van borstklopperij”, maakt De Vries duidelijk. “Maar nu wilden we toch één keer vertellen dat vele organisaties en instanties ons al jaren achtereen de beste provider in Nederland vinden. En dat je bij ons de service krijgt die je bij geen andere internetleverancier vindt. Dit bevestigen we bijvoorbeeld door mobiel en vast internet bij elkaar te brengen.”

 

Al die prijzen vormen het bewijs dat XS4ALL de klant vooropstelt. “Ze stimuleren ons om het steeds beter te doen. We blijven voortdurend nadenken over de toekomst en hoe wij onze dienstverlening kunnen uitbreiden en verbeteren”, zegt De Vries. “Het is niet alleen onze taak om aan de steeds veranderende eisen van onze klanten te voldoen, maar het is ook belangrijk om hen uit te leggen wat er technisch allemaal mogelijk is. Soms hebben wij de technische oplossing of service waarmee de consument of zakelijke klant efficiënter of doelgerichter kan werken namelijk al in huis. Maar dat moeten we ze dan natuurlijk wel vertellen.”

 

Nieuwe diensten

Er staat een heleboel op stapel bij XS4ALL. Het dienstenportfolio wordt uitgebreid en de internetsnelheid gaat omhoog. “Veel ondernemingen gebruiken internet om steeds meer services aan hun klanten en medewerkers te bieden”, licht De Vries toe. “Het Nieuwe Werken bijvoorbeeld, medewerkers die vanuit huis werken, staat op dit moment sterk in de belangstelling. Veel medewerkers krijgen de mogelijkheid al om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken. Dit vraagt om een behoorlijke bandbreedte en continuïteit van de dienstverlening. Daarbij is het noodzaak dat medewerkers altijd en van waar dan ook op een veilige manier toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk. De dienst Telewerken biedt bedrijven al deze mogelijkheden.”

 

De Vries vervolgt: “Speciaal voor de kleinzakelijke markt hebben we Hosted Exchange in de markt gezet. Daarmee heeft een klant altijd en overal toegang tot e-mail, contactpersonen, agenda en taken, zonder de hoge investeringen in servers en databeveiliging. Dat regelen wij allemaal.”

 

Vooral gericht op de consumentenmarkt gaat XS4ALL highdefinitiontelevisie via internet aan het portfolio toevoegen. Weliswaar een heel nieuwe richting voor het bedrijf, maar technisch gezien ligt dit in het verlengde van de bestaande dienstverlening.

 

Service

“Natuurlijk is internettoegang met sublieme service onze core-business”, legt De Vries uit. “We denken graag mee met onze klanten en hun wensen. Wie ons belt, krijgt altijd een deskundige medewerker aan de lijn voor informatie en advies. XS4ALL heeft een uitstekende helpdesk en uitgebreide hulp online. Als het nodig is, sturen wij een monteur langs.” De actie ‘binnen één dag bij de beste provider’ sluit hier goed bij aan. Nieuwe klanten worden binnen één dag aangesloten op het XS4ALL netwerk. “Een monteur komt langs om Mobiel Internet van XS4ALL te installeren. De nieuwe klant mag hier kosteloos gebruik van maken tot de ADSL-aansluiting is opgeleverd”, zegt De Vries. “De monteur komt dan weer langs om Mobiel Internet mee te nemen en ADSL te installeren. Wij bellen de klant, indien mogelijk, dezelfde dag nog voor een afspraak. Alles wordt door XS4ALL geregeld, de klant hoeft niets te doen. Bovendien is de klant geen moment offline.”

  

Primaire levensbehoefte

“Internet moet het gewoon altijd doen”, zegt De Vries. “Maar onze klanten verwachten meer. En onze eigen medewerkers willen en kunnen meer. Al bijna 17 jaar staan wij bekend als de experts met passie en kennis.” De mogelijkheden van internet breiden zich alleen maar uit. XS4ALL wil mensen helpen verder te komen door meer uit internet te halen. “Wij zien internet niet als commodity, maar als eerste levensbehoefte,” legt De Vries uit. “We willen onze klanten nog meer gaan ondersteunen, zowel de zakelijke klant als de consument”, zegt De Vries. “Niet alleen op technisch vlak, we gaan veel verder dan dat. Het komende jaar zullen verschillende innovatieve serviceconcepten geïntroduceerd worden. Wij zijn gedreven om ook in 2010 hoog te blijven scoren op alle facetten van klanttevredenheid.”