Groei door kwaliteit én menselijkheid

Accountantskantoor de Jong & Laan combineert groei met kwaliteit en menselijkheid. Landelijke dekking is in zicht, het dienstenpalet voor het mkb+ wordt steeds breder. Kwaliteit is geen afdeling maar een mindset, waarbij vaktechniek en persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaan.

Groei door kwaliteit én menselijkheid

De Jong & Laan is geen doorsnee accountantskantoor. Met 1300 specialisten en ruim 35 vestigingen is het een serieuze speler, maar wel een die nabijheid en persoonlijk contact hoog in het vaandel heeft. “We zijn in rap tempo bezig om landelijke dekking te krijgen”, zegt Andrea van der Giezen, CQO en lid van de Raad van Bestuur. “Maar groei is geen doel op zich. Het stelt ons in staat om een steeds breder en hoogwaardiger dienstenpalet aan te bieden – een compleet warenhuis voor het mkb+.”

‘Klanten waarderen dat ze geen technische robot krijgen, maar een mens van vlees en bloed’

Breed dienstenpalet
Die verbreding is de afgelopen jaren goed zichtbaar. Naast de reguliere accountancy-, fiscale en adviesdiensten helpt de Jong & Laan ondernemers met strategische vraagstukken, advisering bij verkoop of certificering. De recente overname van JSA Tax Consultancy, een fiscaal advieskantoor dat gespecialiseerd is in fiscale advisering bij fusies en overnames, illustreert die ambitie. Ook richt de Jong & Laan zich steeds meer op duurzaamheidsadvisering. Via Good Growth Collective, onlangs aan de groep toegevoegd, kunnen klanten bijvoorbeeld een B Corp-certificering behalen. “Voor een mkb+-kantoor als het onze is dat niet standaard, maar wij geloven daarin”, zegt Andrea.

Kwaliteit als mindset
Bij de Jong & Laan is kwaliteit geen afdeling, maar een houding die in de hele organisatie merkbaar is. “Het gaat niet alleen om vaktechnische kennis”, legt Andrea uit. “Het gaat ook om hoe je als mens functioneert: hoe verhoud je je tot de ander, hoe ga je om met werkdruk?”

Daarom heeft de Jong & Laan ook veel aandacht voor diversiteit en investeert het kantoor sterk in de persoonlijke ontwikkeling van zijn medewerkers. Jaarlijkse educatieprogramma’s bevatten niet alleen vaktechnische updates, maar ook soft skills en werkdrukmanagement en andere programma’s ter bevordering van de mentale gezondheid van medewerkers. “Dit leidt niet alleen tot een hoge werknemerstevredenheid. Onze mensgerichte benadering straalt ook op klanten af”, zegt Andrea. “Klanten waarderen dat ze geen technische robot over de vloer krijgen, maar een mens van vlees en bloed”, concludeert ze. “Iemand die meedenkt, luistert en betrokken is. Dat maakt het verschil.”

Recente stories