‘Global reach met een local feel’

NEP The Netherlands, deel van een van de grootste mediatechnologiebedrijven ter wereld, zat nog in een transformatie, maar eindigde desondanks hoog in de ranking van de E100. “We zien dit als de bevestiging dat we op de goede weg zijn”, zegt managing director Arjan van Westerloo.

‘Global reach met een local feel’

Hij legt uit dat NEP Nederland sinds 2015 deel uitmaakt van het internationale NEP-concern. “Maar de echte integratie hebben we vorig jaar afgerond. We zijn nu klaar voor de volgende stap waarin regionale samenwerking en klantgerichte innovatie een grote rol spelen, waarbij we de luxe hebben dat wij toegang hebben tot de kennis en ontwikkelingen van onze partners van over de hele wereld.”

NEP levert een totaalpakket vanaf beeldregistratie, via beeldverwerking tot levering aan de platforms van zijn klanten. Van Westerloo: “We leveren alle onderdelen in deze keten en onze klanten kunnen al naar gelang hun wensen hier een keuze uit maken. Wij zijn een van de weinige die dit zo breed kunnen aanbieden.

Samen grote problemen oplossen

En we onderscheiden ons dankzij een global reach met een local feel. We kunnen de toegevoegde waarde van het wereldwijde bedrijf vertalen naar de lokale markt. Dankzij onze mensen en onze betrouwbare infrastructuur zetten we altijd die extra stap waaraan onze klant ons werk herkent. Hierbij hebben wij de beschikking over alle innovaties in ons eigen netwerk.”

Deze innovaties zijn in de woorden van Van Westerloo ‘altijd klantgericht’. “We zitten dicht bij onze klanten en willen snappen wat hun uitdagingen zijn om samen met hen naar oplossingen te zoeken.”

Respectvol samenwerken
De veranderingen in de technologie gaan ook in de mediawereld snel. Van Westerloo: “De transformatie van hardware naar software en IP, de opkomst van AI en noem maar op, daar zijn wij op voorbereid. Dankzij samenwerking kunnen wij hier diensten op aanbieden.”

Samenwerking is sowieso een van de kernbegrippen van NEP Nederland. “Van Westerloo: “Dat doen we ook in onze branche. We zijn bezig met het oprichten van een branchevereniging en we hebben in de branche de handen ineengeslagen met het pact ‘Respectvol Samenwerken’, waar in onze industrie veel om te doen is. Samen grote problemen oplossen is voor NEP een grote pijler. Dit doen wij samen met onze opdrachtgevers, collega-bedrijven en de freelancemarkt”.

Betrouwbare partner
Hij besluit: “Onze strategie is er deels op gebaseerd dat we moeten consolideren en geografisch moeten samenwerken. Na de Nederlandse transformatie zitten we nu in een Europese transformatie. Wij spelen hierin een grote rol, waardoor we voor onze klanten ook in de toekomst een betrouwbare partner blijven.”

Recente stories