CCV Shop biedt een webwinkeltotaalpakket. Samen met moederbedrijf CCV, marktleider in pinautomaten, wil CCV Shop maar één ding: succes voor zijn klanten, ook in de toekomst. Innovatie speelt hierbij een grote rol. “Wij ontzorgen onze klanten door het continu verbeteren van hun online verkoopproces.”
“De wereld van e-commerce verandert ontzettend snel. De grote jongens kiezen positie, en het lijkt voor sommige ondernemers lastig om zich online te vestigen”, begint Ivo Rupert, Commercieel Directeur van CCV Shop. “Maar in een nichemarkt liggen juist volop verkoopkansen. Uiteraard moet je ervoor zorgen dat je onderscheidend bent en zorgt voor een unieke customer journey die aansluit bij de klantwensen. Als je wat dieper graaft en voor een specifieke markt kiest, kun je met een klein marketingbudget grote resultaten behalen met een nichewebshop.”
“Wanneer de klant niet succesvol is, zijn wij dat ook niet”, meent Rupert. “Wij geven onze klanten alle tools om hun onlinebusiness te starten. Van software tot design en scholing: wij ontzorgen ze en hebben een eigen appstore waarvoor we nauw samenwerken met onze partners. De klant beslist zelf waarmee hij zijn onlineomgeving wil uitbreiden. Van marketingtools tot boekhoudprogramma’s: de klant kan zich volop laten ontzorgen. Zo worden onze klanten groot”, aldus Rupert. “We willen niets liever dan het online ondernemen zo eenvoudig mogelijk maken, zodat klanten zich puur kunnen richten op de verkoop.”
Omnichannel oplossingen
Rupert ziet nog een duidelijke marktverschuiving: “Waar klanten eerder enkel via één kanaal shopten, gebeurt dit nu via meerdere kanalen. Denk aan het online oriënteren op een product en het afronden van de aankoop in een fysieke winkel.” Een geïntegreerd aanbod van online- en offlinekanalen, omnichannel, is dan ook dé toekomst voor retailers. Samen met CCV verkeert CCV Shop in de bijzondere positie om hierop in te spelen door omnichannel oplossingen te leveren. “Kassa, productvoorraad, een betaalterminal en een PSP in eigen beheer; we hebben alles aan elkaar gekoppeld.” Voor CCV Shop betekent dit een unieke propositie in de wereld én een futureproof oplossing voor zijn 17.000 webwinkels. Rupert: “Onze doelstelling is om in Europa een grote speler op het gebied van e-commerce en mkb-retail te zijn.”
‘Volop verkoopkansen voor online ondernemers in nichemarkt’
Innovatie en groei
Innovatie staat dus centraal bij CCV Shop. “Zo voegen we ook voortdurend nieuwe features toe aan onze software. We zijn continu bezig met de toekomst en denken na over hoe ons product moet mee veranderen. Je moet veel verder kijken dan de korte termijn, zodat je mee kunt met ontwikkelingen zoals virtual reality en het ‘connected store’-principe. De connected store gaat nog een stap verder dan omnichannel. Hier draait het niet meer enkel om het samenkomen van online en offline, maar staat de beleving van de klant centraal. Met onze toekomstbestendige softwareoplossing kunnen we samen met onze klanten blijven groeien.”