Excellence of exit

Xebia is ervan overtuigd: de heersende norm wordt excellentie. Tijdens de digitale transformatie waar bedrijven voor staan kan alleen uitmuntendheid nog het verschil maken. Xebia is er goed in. Erg goed. Hoe dat komt? Het bedrijf durft voor specialismen te kiezen.

In 2001 is Xebia gestart en ondertussen stevig gegroeid, met zo’n 670 specialisten in de internationale en wereldwijde Xebia Group die allen een en dezelfde missie hebben. Ze zijn allemaal de allerbeste in datgene wat ze doen. Daan Teunissen, founder van Xebia, en Max Mouwen, digitale versneller, helpen top-250-organisaties in Nederland – sectorbreed –om de digitalisering van klantendiensten en organisaties op een excellente manier te realiseren. Nieuwe commerciële routes met technologie als motor van verandering; data science, full stack development en cloudtransformatie. Dan denk je ook aan agile, continuous delivery en lean and DevOps. Teunissen: “Elke cel van onze organisatie is een gespecialiseerde cel. Alleen zo kunnen we waarmaken waarvoor we staan. En geloof me: klanten hebben die snelheid en excellentie nu hard nodig.”

Autoriteit

Mouwen vertelt: “Onze bedrijven in de Xebia Group vormen een netwerk van specialisten die met elkaar in verbinding staan. Ze buigen zich over de commerciële ontwikkeling, IT-ontwikkeling en het antwoord op de vraag ‘hoe organiseer je dit?’ om de eindklant dat excellente resultaat te geven. Wij bieden onze klanten graag onze diepgaande kennis en ervaring om een digitale versnelling tot stand te brengen.”

Teunissen: “Wij zijn eigenlijk een verzameling boutiquebedrijven die de heart beat van het bedrijf bepalen. Ons value system is hierbij de basis: ‘people first’, ‘sharing knowledge’, ‘quality without compromise’ en ‘customer intimacy’. De specialisten maken voor organisaties een nieuwe route. Versta me goed: het gaat ons om een duurzame route. Wij willen impact maken. Bij de ING hebben we dit gedaan. En ook voor Wehkamp hebben we onlangs een nieuwe online presence ontwikkeld. Het gaat er ons om waarde te creëren voor klanten. Wij bouwen de toekomst voor organisaties.”

“In de markt draait het steeds meer om excellence of exit”, aldus Mouwen. “Het verschil tussen top en middelmaat lijkt elke dag groter te worden.” Teunissen glimlacht: “En wij zijn dan graag de McKinsey van IT.”

Mouwen: “Bedrijven die écht willen bewegen zijn van harte welkom bij ons. En ja, bewegen is veranderen en soms pijn lijden. Het is de uitdaging in de digitalisering van dit moment om die continue verandering te accepteren. Daarbij draait het om het tempo verhogen, keuzes durven maken en commitment in alle geledingen van de organisatie; alleen dan wordt de digitale transformatie een succes!”

‘Bedrijven die écht willen bewegen helpen we graag!’

Excellence of exit

Recente stories