Leo werd in 2006 opgericht door Monique en Peter van Ee. Hun missie: de bedrijfscatering verrijken met gezonde voeding en persoonlijke aandacht. Inmiddels zorgt Leo ervoor dat iedere werkdag zo’n drieduizend mensen van een verse, verantwoorde en lekkere lunch genieten. Begin 2023 hebben Tjen en Damon van Ee het stokje van hun ouders overgenomen. “We zetten hun visie voort”, zegt Tjen vol overtuiging. “Dit betekent een focus op persoonlijke aandacht, op flexibiliteit en maatwerk. Deze kernwaarden zijn nog steeds onderscheidend binnen onze branche.”
‘In 2025 zijn we de lifestyle-cateraar van Nederland’
Ondernemersgeest
“Mensen staan bij ons op één”, zegt Damon. “Dat geldt voor onze lunchgasten, maar ook voor onze ruim 150 teamleden. We peilen wekelijks wat er leeft onder onze teamleden, zodat we daar meteen op in kunnen spelen. Regelmatig organiseren we uitjes om de binding tussen operationele collega’s en het servicekantoor te versterken. Binnen de kaders die we afspreken met opdrachtgevers krijgen onze teamleden de vrijheid om zelf menu’s samen te stellen en inkopen te doen, bijvoorbeeld op basis van de feedback die ze van lunchgasten krijgen. Zo kunnen onze teamleden hands-on maatwerk leveren, mede omdat de lijnen naar ons servicekantoor en ons operationele team altijd open en kort zijn. Door te blijven investeren in het werkgeluk en de betrokkenheid van onze medewerkers, maken we iedere dag weer het verschil.”
Lifestyle
“Corona was een heftige periode voor onze branche; omzetverliezen tot 75% waren geen uitzondering”, zegt Tjen. “Inmiddels zit Leo weer in stabiel vaarwater; onze omzet is zelfs 25% hoger dan in maart 2020. Een prestatie die iets zegt over ons team. Eind 2023 lanceren we – in samenwerking met externe partners – een lifestyle-visie die zich behalve op voeding ook richt op factoren als lichaamsbeweging, ontspanning en goed slapen. Hiermee willen we een gezonde lifestyle stimuleren op de werkvloer én thuis, zowel voor lunchgasten als voor ons personeel. Dankzij onze flexibiliteit en ervaring zijn we ervan overtuigd dat we de lifestyle van al onze opdrachtgevers en lunchgasten kunnen bevorderen, ongeacht in welke branche ze actief zijn. We durven dan ook de ambitie uit te spreken dat we in 2025 de lifestyle-cateraar van Nederland zijn en dat we minimaal zesduizend lunchgasten per dag bedienen: twee keer zoveel als nu.”
Goed voor mensen zorgen
- MT1000-2023
- Marco Mulders
- Charles Poorter
- Download artikel