NSC is een bureau dat zich richt op drie sectoren: Finance, Cultuur en Destinatiemarketing en Automotive. Daarnaast zijn er afdelingen b2b en consumer brands. Het bouwen aan een sterk merk verloopt anders dan het bouwen van een huis, zegt Managing Partner Thomas Brouwers. “Waar de bouw bij het opleveren van een pand stopt, daar blijf je continu werken aan het huis van een merk.” Een heldere merkstrategie is daarbij steeds het uitgangspunt. Vervolgens moet die strategie elk halfjaar tot eens per jaar opnieuw onder de loep genomen worden. “Je beoordeelt dan alle elementen van het merk en zorgt indien nodig voor een doorontwikkeling.”
Naast het bouwen van het merk jaagt NSC groei aan. Dit doet NSC door middel van campagnes en marketingautomation. “We kijken altijd naar een omni-channelmarketingstrategie. Zo bouwen we een merk.” De teams hebben doorlopend contact met de klant om de always-on campagnes te optimaliseren. “Dit vullen we aan met een aantal grotere flights om het merk te versterken.”
Door dit intensieve contact weet NSC een grote groep klanten jarenlang aan zich te binden. “Dit komt uiteindelijk vooral omdat we het bouwen van een merk niet als een doel op zich beschouwen, maar uitgaan van het gewenste resultaat in termen van omzetgroei of het behalen van een doelstelling”, stipt de Managing Partner aan. “Het gaat erom dat de klant meer omzet genereert. We benaderen het hele proces dan ook vanuit dat gewenste resultaat van de klant. Samen jagen we de groei aan.”
- Emerce 100-2024
- Mels Dees
- Download artikel