Gemiddeld maken bedrijven gebruik van tussen de twee en enkele honderden applicaties binnen hun organisatie, van hun e-commerce platform en ERP-systeem tot een CRM-oplossing. Koen de Vrij, Chief Revenue Officer bij Alumio, legt uit: “Veel van deze ondernemingen worstelen met geïsoleerde softwareoplossingen die onderling niet communiceren. Alumio fungeert als een platform dat datastromen met elkaar verbindt en de interactie tussen voorheen gescheiden applicaties mogelijk maakt.”
De kracht van Alumio schuilt in zijn veelzijdigheid, met ondersteuning voor de meest gangbare applicaties. “Het is een technisch verhaal, maar het komt erop neer dat Alumio toepasbaar is voor een breed scala aan standaardapplicaties.” verzekert Koen.
Alumio is ontstaan uit het e-commerce bureau MediaCT, waar Caspar Hardholt, de oprichter van zowel MediaCT als Alumio, de opkomende digitale transformatie zag ontstaan. Sinds 2020 opereert Alumio als een zelfstandig product. Koen vertelt: “We zijn een snelgroeiend softwarebedrijf met collega’s verspreid over de wereld en een groeiende internationale klantenkring.”
Alumio’s doel is om de wereldwijde standaard te worden in het verbinden van diverse applicaties en om klanten te helpen hun volledig digitale potentieel te benutten.
- Emerce 100-2024
- Tim de Vogel