“We zijn met drie man in een kelder – zonder daglicht! – in Hilversum begonnen. In ons volgende kantoor op het Mediapark zijn we uitgegroeid tot een zeer betrouwbare productiepartner van toonaangevende advertising agencies”, zeggen Rian Verhagen en Niels van Esch, beiden managing partner bij Superhero Cheesecake. Dé award-winning creative digital production studio uit Amsterdam, intussen met 35 man, werkt nog steeds voor advertising agencies in Nederland, maar is inmiddels ook actief op de Amerikaanse markt.
Merken vinden de weg naar de studio die hoogwaardig UX en design combineert met zeer solide productie. Ze bestaan uit UX-designers, motion graphic designers, visual designers, developers en digital producers. Van Esch: “Wij produceren premium digitaal werk voor web, mobile en op locatie. De afgelopen jaren hebben we naam gemaakt met zowel kleine als grote (internationale) projecten. Superhero Cheesecake werkt onder andere samen met reclamebureaus als ACHTUNG!, N=5, Droga5, DDB & Tribal Amsterdam, JWT Amsterdam en GSD&M.”
‘Hoogwaardig design en executie voor bureau en merk op elk scherm’
Geen klant verloren
Verhagen: “De werkwijze van korte deadlines en bescheiden budgetten passen we ook toe bij direct to brand. Agency’s verzorgen veelal de langdurige strategische trajecten, waar wij juist weg van blijven. Onze kracht ligt erin om merk én product er goed uit te laten zien. We noemen onszelf een Boutique Creative Digital Studio; we staan voor no-nonsense, korte lijnen en hands-on. Daarnaast werken we steeds meer met merken en agencies samen op innovatietrajecten – denk aan voice AI of augmented reality. Bovendien haken we gemakkelijk aan bij bestaande platforms en integreren we de vernieuwing in bestaande systemen. Hoogwaardig design en executie voor bureau en merk op elk scherm. We zijn dan ook nooit een klant verloren. We werken onder andere voor Tommy Hilfiger, Heineken en Brooks Running.”
Wereldwijde uitbreiding
Van Esch: “De uitdaging is nu om in de Verenigde Staten een kloon van Superhero Cheesecake neer te zetten. Om vervolgens wereldwijd twee of drie keer Superhero Cheesecake te realiseren. Maar we willen daarbij wél de focus op de Nederlandse markt behouden. We blijven een gilde van vakidioten dat digitaal design en executie op topniveau levert. Want ons vakmanschap, daar gaat het ons in essentie om!”
- Emerce 100 - 2019
- Fidessa Docters van Leeuwen
- Maarten de Kok
- Download artikel