Digital agency én IT-expert ineen

Hoppinger helpt organisaties digitaliseren en innoveren met een unieke mix van expertises. “We optimaliseren het digitale landschap van opdrachtgevers én verrijken de customer journey van hun eindgebruikers.”

Digital agency én IT-expert ineen

De digitale transformatie is overgegaan in wat ook wel economie 4.0 wordt genoemd. Een ontwikkeling die wordt gedreven door robotisering en AI. “De wereld wordt steeds complexer”, zegt Gerard Pastwa, directeur van Hoppinger. “Internet of things, machine learning en big data science: stuk voor stuk technologieën die ongekende kansen bieden. Maar dan moet je ze wel verzilveren. Dat lukt tot nu toe vooral de hele grote ondernemingen die van zichzelf al tech-heavy zijn. Veel andere bedrijven en organisaties, zowel nationaal als internationaal opererend, hebben echter vaak niet voldoende mensen en kennis in huis om daarin mee te gaan. Zij lopen het risico om achterop te raken met disruptie van hun dienstverlening als gevolg. Hoppinger is voor hen de aangewezen digitale partner. Wij helpen hen te digitaliseren en innoveren, zodat ze impact blijven maken op hun doelgroep en hun marktpositie behouden en zelfs versterken.”

‘We zijn een partner voor uitdagende digitaliseringsvraagstukken’

Verrijken klantervaring

Hoppinger is als een van de weinige digitals in staat om twee specialismen te combineren: de creativiteit van een digital agency en de IT-kennis van software-engineers. “We brengen zaken als strategie, business, creativiteit, design en marketing samen met datascience en software-engineering”, zegt Pastwa. “Dankzij onze geïntegreerde aanpak sluiten onze oplossingen naadloos op de behoeften van eindgebruikers aan, maar ook op de interne processen en systemen van onze opdrachtgevers. Deze afstemming is een absolute voorwaarde om concurrerend te worden en blijven. Hoe goed je je eindgebruiker ook kent: als het contact technisch niet loopt, is je klant weg. Dankzij onze aanpak kun je bovendien verder bouwen door bestaande data te combineren met toekomstige data. Bijvoorbeeld door machine learning in je processen te integreren, zodat je bepaalde interacties intelligent maakt. Dit leidt tot een efficiëntere werkwijze en vaak ook nieuwe businessproposities. Belangrijker nog: als het goed wordt gedaan, verhoogt het de tevredenheid van klanten en andere eindgebruikers.”

Hoogwaardige kennis

Hoppinger is geen projectbureau, maar een digitale partner die zich focust op langetermijnsamenwerking. Ook kennis is een speerpunt. “We zijn continu bezig met opleiding en expertise, zowel intern als naar buiten toe”, zegt Pastwa. “De kwaliteit van onze mensen ligt erg hoog, zodat we in nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers steeds tot nieuwe modellen en proposities komen die aantoonbaar waarde toevoegen. Daar zijn we trots op.”

Recente stories