De slag naar digitale innovatie

De koppen bij elkaar en met kleine stapjes snel vooruit. Met die resultaatgerichte werkwijze wil Bitfactory bedrijven helpen om digitaal te innoveren. Deze aanpak spreekt aan, zo blijkt uit het groeiend aantal merken dat zich aan dit digitale design en tech agency verbindt.

De slag naar digitale innovatie

Bitfactory helpt klanten naar de ‘next step’, zegt commercieel manager Dennis van der Kaaij. “Wij ontwikkelen slimme oplossingen die je business versnellen en tot aantoonbare groei leiden.” Bitfactory werkt met dedicated teams die een ‘hyperfocus’ hebben op een bewezen technologie, zoals e-commerce of softwaredevelopment. Dat wil zeggen dat je als corporate, start-up of scale-up gaat werken met een team dat gespecialiseerd is in de technologie die relevant is voor jouw business. “Dankzij onze drie-eenheid van strateeg, product owner en servicemanager kunnen we op diverse niveaus één team vormen met de klant, zodat we altijd snel kunnen schakelen.”

Spontaniteit

Directeur en oprichter Mark Jongerius: “Onze ‘factory’ is een broedplaats van creativiteit. Klanten kunnen gewoon aanschuiven. We willen dat ook onze designers en developers met de klant samenwerken in plaats van alleen de strateeg en product owner. Je krijgt alleen een goed product als iedereen in het team begrijpt wat de klant drijft, wie de eindgebruikers zijn en wat de businesscase is.” Binnen dat informele overleg komt veel spontaniteit vrij. En dat heb je nodig, vindt Mark. “Als je denkt in innovatieve oplossingen, zoals wij, moet je met elkaar sparren en spijkers met koppen slaan.”

Dennis van der Kaaij vult aan: “De onderlinge sfeer is relaxed, maar we zijn hard op de inhoud. We willen klanten echt ontzorgen met een digitaal product dat hoge impact heeft op de eindgebruikers. Dat is onze kwaliteit als development powerhouse.”

Waarde toevoegen

Bitfactory neemt de klant mee op ontdekkingsreis. Er wordt in een discover- en designtraject een concept en een prototype ontwikkeld. Dat wordt gevalideerd met echte eindgebruikers. In kleine stapjes worden snel high-end digitale oplossingen gebouwd. Voorbeelden zijn websites, software en apps en e-commerce-oplossingen. Om de groei te monitoren, te beheren en door te ontwikkelen worden concrete data en insights gebruikt. “Dat doen we al jaren voor corporates, maar ook voor start-ups die klein beginnen en met wie we meegroeien tot ze kunnen opschalen. Ook bedrijven met een maatschappelijke filosofie weten ons te vinden. Zo hebben we digitale platforms ontwikkeld voor Tony’s Chocolonely, The 2B Collective en De Groene Grachten. Ons doel is bereikt als zij de slag naar echte digitale innovatie hebben gemaakt.”

Recente stories