De menselijke maat blijft doorslaggevend

Financieel dienstverlener Visser & Visser is gegroeid dankzij de managementfilosofie van Eckhart Wintzen, gebaseerd op groei, ontwikkeling en celdeling. Inmiddels heeft het bedrijf ruim vierhonderd medewerkers in twaalf autonome vestigingen.

De menselijke maat blijft doorslaggevend

“Een belangrijke reden waarom we willen groeien”, vertelt fiscaal vennoot Harold van den Berge, “is om mensen te trekken met drive en enthousiasme. Als je het beste wilt voor de klant, moet je de beste mensen hebben. Dat is een vliegwiel dat al ruim dertig jaar draait. Ook in een tijd waarin de digitale communicatiemogelijkheden enorm zijn toegenomen, blijft de menselijke maat doorslaggevend.”

‘Als onze medewerkers het naar hun zin hebben, stralen ze dat uit naar onze klanten’

Nieuwe ontwikkelingen

“Die groei biedt onze medewerkers de mogelijkheid om in hun vak door te groeien en nieuwe dingen te ontwikkelen om de klant te ontzorgen”, aldus fiscaal vennoot Erik Klop. “Zo spelen we met een team specialisten op het vlak van internationaal advies in op de globalisering. Inmiddels hebben we ook 35 data-analisten, omdat wij geloven dat daar toekomst in zit.”
“Die analisten zijn goed voor onze klanten”, vult partner Jaap van Beek aan, “en die afdeling is ook zeer behulpzaam richting onze eigen organisatie. Wel blijft altijd de menselijke maat achter de data belangrijk.”
Visser & Visser heeft al een grote internationale klantengroep en richt zijn pijlen nu ook specifiek op Duitsland vanuit een nieuw kantoor in Doetinchem, vertelt medeoprichter Steef Visser. “Zo’n ‘German desk’ trekt meteen weer nieuwe medewerkers én klanten. Zo komen we samen steeds verder.”

Culturele waarden

Dat elke nieuwe vestiging toch weer het Visser & Visser-DNA heeft, is volgens Klop te danken aan Wintzens principe van de celdeling. “De mensen die een nieuwe vestiging opzetten nemen de culturele waarden mee en zoeken ook weer mensen die daarbij passen”, legt hij uit. “Dat gebeurt vrijwel organisch. Zo ontwikkelen we nieuwe initiatieven, nieuwe vestigingen en nieuwe dienstverlening vanuit de bestaande organisatie. De culturele waarden zijn door medewerkers zelf vastgesteld. Daarbij kun je denken aan innovatief zijn, maar ook menselijk, en professioneel, maar ook behulpzaam. En ook: goed luisteren naar de klant. Die waarden zijn echt iets waar we trots op mogen zijn.”
“Als onze medewerkers het naar hun zin hebben en zich goed voelen”, zegt Visser, “stralen ze dat ook uit naar onze klanten. Niet voor niets is het bedrijf al twee jaar achter elkaar uitgeroepen tot beste werkgever in de financiële dienstverlening. En dit jaar hebben onze klanten ons beloond met een mooie positie als beste financiële dienstverlener op het gebied van accountancy en fiscaal. Daar zijn we ook enorm trots op.”

Hartstikke bedankt!

Recente stories