De kloof tussen marketing en IT dichten

IntoAction helpt ondernemingen om een brug te slaan tussen marketing en IT. Zo kunnen bedrijven hun volledige potentieel benutten en hun eindklant op de juiste manier bereiken. “Kwaliteit en een duurzame klantrelatie staan bij ons voorop.”

IntoAction wil marketeers het plezier in hun werk teruggeven. “Door de digitalisering zijn ze vooral met techniek bezig, maar dat is niet hun corebusiness”, vertelt algemeen directeur René Lammers. “Wij ontzorgen marketeers, zodat ze bezig kunnen zijn met hun vak: het werken voor en met de klant.” Managing partner Frank van Latum vult aan: “Dit doen we onder andere door hen te ondersteunen met Digital Operations. Hierbij richten we een organisatie in die op basis van voorspelbaarheid en kostenefficiëntie aansluit bij de waardeketen van marketing. Denk hierbij aan het uitvoeren van campagnes of het werken met productcontent en vertalingen. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat data zo efficiënt mogelijk worden verwerkt en zodanig beschikbaar zijn, dat het volle potentieel van de organisatie wordt benut. Zo voer je als marketeer geen gesprek over kosten, maar over bijdragen.”

Digitale transformatie

“IntoAction helpt organisaties om stap voor stap te groeien in hun digitale transformatie”, vertelt managing partner Willem Corbijn. “Met onze kennis en ervaring leren we hen gebruik te maken van de mogelijkheden die digital hen biedt. We streven ernaar om deze competenties na verloop van tijd in de organisatie te verankeren. Hiervoor zetten we teams in met een unieke mix van uiteenlopende specialisten. Dankzij deze teams kunnen bedrijven zich focussen op het resultaat in plaats van op de vraag hoe dit te bereiken.”

Hij vervolgt: “We laten ons continu leiden door de doelstellingen van onze opdrachtgever en de behoeften van diens klanten. Door deze twee samen te brengen en te verrijken met onze kennis, versterken we de concurrentiepositie van onze opdrachtgevers. Zij blijven daarbij de hele tijd aan het stuur: we nemen de boel niet over.”

‘Door relevante inzichten voer je als marketeer geen gesprek over kosten, maar over bijdragen’

Enterpriseklanten

IntoAction is in 2009 opgericht. Vorig jaar verdubbelde het bureau zijn omzet en aantal medewerkers. Lammers: “Kwaliteit en een duurzame klantrelatie staan bij ons voorop. ‘Samen werken, samen leren en samen ondernemen’ is ons motto. Het geldt voor hoe we omgaan met collega’s én met klanten. In digital is veel nog niet uitgekristalliseerd, dus stap je samen in een traject met een soms onbekende uitkomst. Dat zelfs grote enterpriseklanten als Philips, AkzoNobel, TomTom en Dorel Juvenile ons dat vertrouwen durven geven, beschouwen we als een groot goed. Benieuwd wat wij ook voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op!”

De kloof tussen marketing en IT dichten

Recente stories