De belofte van aansprekende content

Data was jarenlang topprioriteit voor een 360-graden-klantbeeld, targeting en actionable insights. “Met de huidige hoeveelheden informatie en data kunnen we optimaal inspelen op de klant(reis). Bezoekers verwachten content die bijdraagt aan hun customer journey in elk kanaal.”

De belofte van aansprekende content

Het verbeteren van online ervaringen draaide lang om data, veel data. Nu organisaties beschikken over die enorme hoeveelheden data, stijgt het belang van aansprekende content in de juiste context. Contentafdelingen worstelen echter met die enorme uitdaging om hierin te voorzien. “Met Engatta, onze nieuwste innovatie, kun je datagedreven content creëren en omnichannel aanbieden in de context van je bezoekers.” CEO Willem Rossieau kan, nu Engatta klaar is voor introductie, amper wachten om dit groots te delen. “Daarnaast wordt contentcreatie veel slimmer en effectiever. De behoefte aan aansprekende en aantrekkelijke content is zo groot, dat het noodzakelijk is om het contentproces veel beter te ondersteunen. Engatta maakt dit mogelijk.”

Omnichannel content is meer dan hergebruik: het moet zich telkens aanpassen aan de context

Ontwikkelen

GX Software startte in 1996 met het koppelen van cms aan websites voor diverse grote websites en platforms. Van daaruit groeide de organisatie gestaag. De rating in de Emerce 100 groeide mee. “Met een geweldig mooie notering dit jaar. Daar zijn we trots op. Onze klantenbase bevat mooie grote organisaties uit diverse branches. De rode draad is de waardevolle relatie die zij met hun klanten hebben en optimaal in stand willen houden”, vertelt Willem. “Wij zorgen met onze expertise op contentmanagement en customer data dat ze die kunnen blijven ontwikkelen.”

Waardecreatie

Het innovatieve karakter en de grote diversiteit aan klanten bij GX Software zijn Willem sinds zijn aantreden in 2002 blijven boeien. Ook voor de meeste van zijn honderd collega’s is dat zo. “Door goede doorgroeimogelijkheden kennen we weinig verloop. Maar dat iets als het compleet vanaf nul ontwikkelen van Engatta hier mogelijk is, tekent onze cultuur en de drang naar het blijven verbeteren en innoveren. Waardecreatie voor onze klanten is absoluut onze topprioriteit.”

De ontwikkelingen op het gebied van content, data en customer experience gaan razendsnel. Naast contentmanagement en daaruit voortvloeiend headless, ontstond ook de behoefte voor omnichannel content en in het verlengde daarvan adaptive content. “Engatta sluit hierop helemaal aan. Dit is voor GX Software een logische aanvulling op XperienCentral als (headless) cms en BlueConic als customer data platform.”

Recente stories