Content met echte impact

SOCIAL.INC is een content- en social bureau met één doel voor ogen: de betrokkenheid tussen merken en mensen vergroten. Het ontwikkelt contentformats, campagnes en merkcommunity’s. “Wil je als merk impact hebben, vraag je dan af wat je kunt betekenen in het leven van mensen.”

Content met echte impact

Actuele maatschappelijke thema’s spelen een sleutelrol in de visie van SOCIAL.INC. “Mensen raken geïnspireerd als ze het gevoel hebben deel uit te maken van iets dat groter is dan zijzelf”, zegt directeur en mede-eigenaar Sonja Loth. “Voor onze klanten maken we daarom content en campagnes die perfect aansluiten bij hun DNA, maar ook bij het publiek en wat er speelt in de samenleving. Niet door aandacht te kopen via commercials of banners, maar door samen met onze klanten relevante verhalen te publiceren rondom actuele thema’s. We geloven niet in een stortvloed aan content, maar in content die het waard is om gezien en gedeeld te worden, zodat consumenten in beweging komen en zich graag aan een merk willen verbinden.”

Social

Volgens Loth kan SOCIAL.INC die verbinding maken, want het bureau is ‘social at heart’. “We weten precies hoe wij creatieve content moeten ontwikkelen die voor een merk écht resultaat oplevert. Natuurlijk zijn we tech-savvy. Vanaf de begintijd van social media werken we met data. Bovendien volgen we de laatste technologische ontwikkelingen op de voet en zien we daarin als eerste kansen voor onze klanten.

‘Niet méér content, maar content die ertoe doet en het waard is om gedeeld te worden’

Maar techniek alleen is niet voldoende; je hebt ook creatieve insights nodig. Onze teams bestaan uit een uitgebalanceerde mix van datageeks, communitymanagers, creatives en strategen. Die combi van slimheid en creativiteit maakt ons uniek. We zijn in staat om mensen in hun hart te raken met een merkverhaal. Dan maakt het ook niet meer uit of je iets maakt voor mobiele telefoon of bioscoopscherm.”

Vernieuwingsdrang

SOCIAL.INC werd in 2009 opgericht. “De harde kern van ons team is sindsdien nauwelijks gewijzigd”, zegt Loth. “Toch blijven we innoveren om ook op de lange termijn impact te creëren. Die creatieve vernieuwingsdrang is een constante, een onderdeel van ons DNA. Onze klanten weten dan ook wat ze aan ons hebben: 70% van hen werkt al meer dan vijf jaar met ons samen.”

SOCIAL.INC creëert strategieën en programma’s die langdurig werken. “Je ziet steeds meer bedrijven die redacteuren of videoteams op de werkvloer willen hebben”, zegt Loth. “Wij werken al vanaf dag één op deze manier. Onze mensen zitten een deel van de tijd bij klanten, ze snappen wat organisaties beweegt en groeien met hen mee. Zo helpen we klanten met strategie, maar dragen we ook iets van onze expertise op een organisatie over. We versterken klanten in hun rol van brand publisher.”

Een sociaal hart hebben

Recente stories