“Onze mensen zijn de basis van onze organisatie”, zegt Gerbert Jan Valk, CEO van Linden-IT. “Dan moet je ook meer geven dan alleen de sleutel van de gebruikelijke leaseauto. Onze inzet is dan ook de groei en de tevredenheid van onze medewerkers. Die groei zit ’m in carrièrestappen, maar ook in opleiding. Om die reden hebben we onze eigen Academy opgericht, waar we zowel online- als inhousetrainingen geven. Ook verzorgen we maatwerktrainingen, zodat onze professionals goed voorbereid bij de opdrachtgever kunnen beginnen. Omdat onze techprofessionals overwegend bij de klant zitten, organiseren wij regelmatig kennissessies, uitjes en evenementen. Daarnaast is iedere gedetacheerde gekoppeld aan een talentconsultant, die elke zes weken klaarstaat voor coaching en begeleiding. Dat werkt heel goed, omdat de consultant zowel de klant als de IT-professional kent.”
Valk vervolgt: “Overigens hebben onze klanten het recht om onze mensen na een jaar een contract aan te bieden. In praktijk zien we dat 65 tot 75% van onze opdrachtgevers daarop ingaat. Wij hebben daar geen moeite mee, want zo worden onze medewerkers ambassadeur voor het leven. Als ze toe zijn aan een volgende stap, komen ze vaak weer terug. Ook zien we met regelmaat dat we veel nieuwe kandidaten krijgen die worden aangedragen door oud-medewerkers. Wat je geeft, krijg je vaak ook weer terug. Zo werkt het en zo doen we dat bij Linden-IT.”
- MT1000-2024
- Robert den Bremer
- Download artikel