Beide zijden van de customer journey

Hoppinger is een fullservice internetbureau dat organisaties helpt bij hun digitale transformatie. In de b2c-markt, maar ook steeds vaker in het b2b-segment. “Ook op je werk wil je online op je wenken bediend worden door leveranciers.”

Waar het belang van de gebruikerservaring niet meer weg te denken is in het b2c-segment, begint de customer journey nu in de b2b-markt aan een inhaalslag. “Consumenten zijn digitaal verwend geraakt”, vertelt directeur Gerard Pastwa. “Ze verwachten nu ook als werknemer een hoogwaardige service van hun leveranciers. Steeds meer b2b-bedrijven beseffen dat ze aan die wens moeten voldoen. Geen gemakkelijke klus. In b2c zijn ondernemingen soms vanuit online ontstaan, maar in b2b hebben bedrijven al hele systemen staan. Die systemen beschikken vaak over waardevolle data waarmee, mits goed ontsloten, nieuwe interacties met de eindgebruiker gecreëerd kunnen worden. Als fullservice internetbureau kan Hoppinger ook de b2b-markt helpen om interacties en transacties met hun doelgroep te digitaliseren, waardoor ook die business zich online kan ontwikkelen.”

‘Hoppinger combineert online strategie en design met integratie van backofficesystemen’

Touchpoints

“We bedienen beide zijden van de customer journey”, vertelt directeur Marijn Bom. “We focussen op de eindgebruiker en zijn daarnaast ook in staat om de hele backoffice te integreren. Hoppinger onderscheidt zich door zijn technische expertise en ervaring. We schrikken er niet voor terug om systemen te koppelen en door te ontwikkelen, indien gewenst in samenwerking met de softwareleverancier van onze klanten. Uiteindelijk moet de gehele digitale gebruikerservaring naar een hoger niveau worden getild.”

“Aan de voorkant creëren we touchpoints, zoals mooie websites en mobiele toepassingen”, vult Pastwa aan. “Hoppinger laat zich daarbij leiden door de wensen van de eindgebruiker. Hiermee hebben we veel ervaring en kennis opgedaan in de b2c-markt. We hebben veel academici in huis die op strategisch niveau met onze klanten mee kunnen denken en hun eindklanten kunnen interviewen en analyseren. Zo creëren we ook voor b2b een customer journey die van a tot z soepel verloopt, plezierig is en er goed uitziet. Daarbij verzorgen we ook de onlinemarketing en conversieoptimalisatie.”

Langetermijnrelatie

“Voor een bedrijf van onze omvang opereren we op een hoogwaardig niveau”, vertelt Bom. “Dat lukt echter alleen door een langetermijnrelatie met opdrachtgevers en hun eindklanten op te bouwen. We besteden veel aandacht aan de zorgvuldige manier waarop we met deze twee partijen samenwerken. Door onze gezamenlijke expertise samen te brengen, ontstaan sprankelende oplossingen.”

Beide zijden van de customer journey

Recente stories