Open, technologiegedreven en T-shaped
Candid groeit snel. Dat succes is mede te danken aan de drie belangrijke pijlers. De eerste is verankerd in de naam Candid, die staat voor de cultuur van openheid en ondernemerschap. Wanck: “Overtuiging, toewijding, ondernemerschap en een open mindset zorgen ervoor dat onafhankelijke, diverse en getalenteerde mensen met elkaar werken aan een gemeenschappelijk doel.” Die samenwerking volgt vanuit de T-shaped organisatie. Wagenmakers legt uit: “Daarmee bedoelen we dat ieder bureau elke dag hard vanuit de eigen discipline werkt om de beste oplossingen te ontwikkelen voor klanten. Tegelijkertijd faciliteren we als platform een brede kennisdeling, waardoor onze mensen niet alleen specialisten zijn, maar ook begrip en kennis hebben van andere expertisegebieden en goed kunnen samenwerken. Zo bieden we volledig geïntegreerde oplossingen aan onze klanten, waarin creatie, media, data en technologie hand in hand gaan.”
Complete dienstverlening
Met deze aanpak onderscheidt Candid zich in de markt. “We werken bewust met slechts één bureau – het beste in de markt – per specialisme en zorgen dat onze complete dienstverlening complementair is”, legt Wanck uit. “Daarmee voorkomen we dat er intern concurrentie of silovorming ontstaat. Hierdoor is de blik van de organisatie altijd op de klant gericht. Met elkaar bekijken we hoe we deze klant zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij hun communicatie-uitdagingen of businesstransformatie.”
Europese expansie
Ondanks het uitdagende coronajaar blijven de bureaus groeien. In Nederland bedient Candid met zeven bureaus inmiddels ruim 350 klanten. Het portfolio wordt steeds verder uitgebreid en verdiept. Wanck vertelt, niet zonder trots, aan de vooravond te staan van Europese expansie. “We willen de Candid-filosofie naar de landen om ons heen brengen en in de grote Europese landen de platformgedachte introduceren. Dat zullen we blijven doen vanuit ons specialisme strategie. Als we bijvoorbeeld een creatief bureau in Londen overnemen, wordt dit onderdeel van ons creatieve bureau XXS. Op die manier kunnen we onze klanten ook op internationaal niveau helpen groeien, zonder barrières of silo’s tussen de verschillende disciplines.”
Creativiteit zal altijd het belangrijkste blijven voor succes
- Emerce 100-2021
- Sam de Graaff
- Charles Poorter
- Download artikel