Architecten van schaalbare groei

In een wereld waar groei vaak geassocieerd wordt met volume, bekijkt RocketX de zaken anders. Volgens Fabian van Hoegee en Claudia Verbeek draait het om schaalbaarheid en het totale plaatje. “Om impact te maken, moet je strategisch meedenken én operationeel aan de bak.”

Architecten van schaalbare groei

CEO Fabian van Hoegee: “Vier jaar geleden begonnen we vol optimisme, gedreven door de visie dat innovatie nog lang niet aan zijn plafond zit. Want let wel: er is nog zo veel ruimte om dingen slimmer aan te pakken. Het goede nieuws is dat er talloze inspirerende bedrijven zijn die zich hier dagelijks voor inzetten, maar soms hebben ze wat ondersteuning nodig om écht te kunnen accelereren. En daar zagen wij onze rol.”
“Onze missie is dan ook helder”, vult Head of Brand Claudia Verbeek aan. “Innovatieve spelers met lef, een goede product-market-fit en een oplossing die naadloos aansluit bij marktbehoeften nóg slimmer maken, ieder op hun eigen manier.”

‘Het gaat om de

belofte die we maken,

wat we leveren aan

onze klanten’

Veel geleerd
“And what a ride it has been”, zegt Fabian. “We hebben heel veel geleerd, over onze methodologie, onze eigen schaalbaarheid, onze identiteit …” Het gaat wat ver om het een identiteitscrisis te noemen, maar bij RocketX hebben we ons wel even afgevraagd wat we precies zijn. Een agency? Consultancy? Of iets anders? Claudia: “Daar hebben we het vaak over gehad, maar op een gegeven moment hebben we dat losgelaten. Het gaat niet om ons. Het gaat om de belofte die we maken, wat we leveren aan onze klanten.”
Fabian: “Vrijwel elk bedrijf streeft naar groei. Dit veroorzaakt groeipijnen in allerlei vormen. Misschien heb je je marktpotentieel niet goed in beeld. Misschien sluiten marketing en sales niet op elkaar aan, of staat je customer journey niet goed. Wij helpen bedrijven om een end-to-endbeeld te krijgen, zodat ze precies weten hoe ze presteren en waar ze moeten verbeteren.” Claudia: “En uiteraard brengen we het daarna in de praktijk, want zonder uitvoering blijft een strategie slechts een idee.”

Toekomst
Data is daarbij volgens Fabian het vertrekpunt. “Zonder data kun je niet bepalen waar je moet bijsturen. We helpen bij het stellen van cruciale bedrijfsvragen, die bepalen hoe en waar je kunt groeien. Op basis van de antwoorden kunnen we de knelpunten vaststellen en aanpakken.”
Fabian sluit af. “Inmiddels hebben we met meer dan driehonderd bedrijven gewerkt en kijken we enorm uit naar de toekomst. Sinds de start zijn we gegroeid naar een team van zestig mensen, met kantoren in Amsterdam en Athene. Ik durf te zeggen dat we onze positie stevig hebben verankerd, maar er liggen nog vele kansen. Bring-it-on.”

Recente stories