ALD Automotive: de mobiliteitsverzorger

ALD Automotive is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een ‘aanbieder van mobiliteit’, die veel meer doet dan een traditionele autoleasemaatschappij, zegt algemeen directeur Jeroen Kruisweg.

ALD Automotive: de mobiliteitsverzorger

“We zijn geen autoleasemaatschappij”, stelt algemeen directeur Jeroen Kruisweg van ALD Automotive Nederland. “We zijn een bedrijf dat mobiliteitsoplossingen aanbiedt.” En de klant wil niet per se een wagenpark met leaseauto’s. Hij wil dat zijn werknemers op hun gemak naar hun werk of afspraak kunnen. Zonder last te hebben van file- of parkeerproblemen en zonder ver te hoeven lopen door weer en wind. Misschien moeten werknemers vaker thuiswerken, wonen ze op fietsafstand of kunnen ze beter met het openbaar vervoer tussen werk en huis pendelen om onderweg wat e-mails te kunnen beantwoorden. Zeker wanneer een van de bedrijfsdoelstellingen is om de CO2-uitstoot te verminderen.

‘Wij zijn geen autoleasemaatschappij, maar een bedrijf dat mobiliteitsoplossingen aanbiedt’

Mobiliteitsplan

Op het kantoor in Hoofddorp krijgen bedrijven een indruk van de vele mogelijkheden op het gebied van mobiliteit. Hiertoe is een aparte ruimte gecreëerd: het Mobility Experience Center. Vervolgens kunnen ze in het zogeheten Mobility Design Center het gesprek aangaan over hun strategische organisatiedoelen en de plaats die mobiliteit hierbinnen heeft. Zo stelt ALD Automotive samen met de klant een mobiliteitsplan op, inclusief het bijbehorende kostenplaatje. ALD Automotive verzorgt ten slotte desgewenst de uitvoer van het plan, door het faciliteren van de benodigde e-bikes, (elektrische) auto’s, mobiliteitskaarten, laadpalen en andere gewenste mobiliteitsoplossingen.

Klantgerichtheid centraal

De aanpak vergt een hoge klantgerichtheid van medewerkers van ALD Automotive. “Ze moeten echt intrinsiek gemotiveerd zijn om bedrijven te helpen met hun mobiliteitsuitdagingen”, zegt Kruisweg. Tegelijkertijd zet ALD Automotive digitale oplossingen in, die er ook aan moeten bijdragen dat de klant op maat wordt bediend. Zoals de ALD Move-app, die bedrijven helpt bij het behalen van strategische bedrijfsdoelen en het beheren van reisbewegingen gemakkelijk maakt, terwijl het medewerkers efficiënter, gezonder en blijer laat reizen. Het draagt allemaal bij tot een hoge klanttevredenheid, zoals ook blijkt uit de hoge positie in de nieuwe MT1000.

Recente stories