Vanaf januari 2025 presenteren twee al gevestigde namen in de accountancywereld – ABAB en Alfa Accountants en Adviseurs – zich als één bedrijf met in totaal 180 jaar aan ervaring. De gefuseerde organisatie heeft ruim tweeduizend medewerkers in dienst op vijftig locaties door heel Nederland. Daarmee is aaff, de nieuwe naam van het bedrijf, de zevende accountancy- en adviesorganisatie in Nederland. Tsang: “We willen dichtbij blijven, met lokale vestigingen, maar wel met alle expertise van een top 10-kantoor in huis. Doordat we groter zijn, kunnen we bovendien onze mensen betere carrièreperspectieven bieden.”
aaff wil zich onderscheiden door duurzaam te ondernemen en een menselijke toon te zetten. “We proberen de duurzaamste accountancy- en adviesorganisatie van Nederland te zijn.” De fusie is dan ook geen opschaling om het opschalen. Tsang: “Het is een bewuste stap naar een toekomst waarin collega’s centraal staan, klanten lokaal worden bediend en maatschappelijke verantwoordelijkheid leidend is.” Zoals Tsang het samenvat: “We willen laten zien dat er óók een ander type accountancykantoor kan bestaan. Groot, maar mensgericht.”
Dan de naam: aaff. Een opvallende keuze. “Het betekent eigenlijk niks”, lacht Tsang. “Wel zitten de letters van de twee voorgangers er duidelijk in.” Toch is het meer dan een toevallige combinatie. “Een warme, vrouwelijke naam, dat past bij onze identiteit als B Corp, een organisatie die overal van betekenis wil zijn.”
- MT500-2025
- Irene Schoemakers
- Download artikel