KPN

KPN

Branche
Telecom
Aantal medewerkers
>19.000 NL
Adres

Hoofdkantoor
Koninklijke KPN N.V
Maanplein 55
2516 CK Den Haag

Postadres:
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Telefoon: 070-3434343

KPN/Zakelijke Markt
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Telefoon: (070) 343 43 43

KPN /Corporate Market
Rontgenlaan 75
2719 DX Zoetermeer
Postbus 2
2700 AA Zoetermeer

Telefoon: 088-661 00 00
www.kpn.com/corporatemarket

KPN /Consulting
Rontgenlaan 75
2719 DX Zoetermeer
Postbus 2
2700 AA Zoetermeer

Telefoon: 088-661 00 00
www.kpn.com/consulting

KPN/IT-Solutions
Rontgenlaan 75
2719 DX Zoetermeer
Postbus 2
2700 AA Zoetermeer

Telefoon: 088-661 00 00
e-mail: itsolutions@kpn.com

www.kpn.com/itsolutions

Social media
Profiel KPN KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN complete telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux op het gebied van infrastructuur- en netwerkgerelateerde IT-oplossingen. In Duitsland en België volgt KPN een meer-merkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators.

Groot portfolio Het portfolio aan kwaliteitsproducten van KPN is groot. Verschillende doelgroepen worden via aparte merken bediend. Consumenten in Nederland kiezen uit KPN (vaste en mobiele telefonie voor gezinnen), Hi (mobiele telefonie voor jongeren), Telfort (mobiele telefonie en internet zonder opsmuk) en XS4ALL (de vernieuwende internetprovider). Nederland, Duitsland en België hebben verder de mobiele telefoniediensten van Simyo (scherp geprijsde simcard) en Ay Yildiz (gericht op de Turkse gemeenschap). BASE en E-Plus zijn zowel in België als Duitsland het derde mobiele-telefoniemerk. De Nederlandse en internationale zakelijke markt heeft voor hun hele reeks aan diensten de beschikking over de merken KPN, Getronics, XS4ALL, Gemnet, Newtel en CSS. I-Basis tot slot, is een van ’s werelds grootste carriers van internationaal spraakverkeer. Per 31 december 2010 bediende KPN 42 miljoen klanten, waarvan 33,9 miljoen mobiele klanten, 4,4 miljoen met een vaste telefoonaansluiting, 2,5 miljoen met een internetaansluiting en 1,2 miljoen televisieklanten. Met 19.192 FTEs in Nederland (30.599 FTEs voor de hele groep) behaalde KPN in 2010 een omzet van EUR 13,4 miljard en een EBITDA van EUR 5,5 miljard. KPN kernwaarden: eenvoud, persoonlijk en vertrouwen Eenvoud, persoonlijk en vertrouwen zijn de drie kernwaarden van KPN. Het is de bedoeling dat alle medewerkers die begrippen als uitgangspunt voor hun handelen nemen. Eenvoud KPN staat voor een helder en eenvoudig aanbod aan de klant met een optimale service. Dit vraagt om een eenvoudig ingerichte organisatie, die snel en flexibel is en waar de mensen passie voor de klant hebben. Intern wordt misschien onderscheid gemaakt tussen Consumentenmarkt, Zakelijke Markt, Wholesale en Mobile International, maar naar buiten toe vormen we één KPN. Iedereen werkt samen aan gezamenlijke doelen. Persoonlijk Om het persoonlijke karakter van ons bedrijf te benadrukken, is het nodig dat iedere medewerker bereikbaar, toegankelijk, eerlijk, open en duidelijk is tegen al onze relaties. Bovendien wordt heel veel tijd en aandacht besteed om energiek, sympathiek en maatschappelijk betrokken te werken. Vertrouwen We hebben de ambitie om te groeien. Om dat te verwezenlijken, moeten we in deze competitieve markt de beste zijn. Dit wil onder meer zeggen dat we het gewone ongewoon goed doen en ervoor zorgen dat onze diensten werken. Dat zorgt weer voor tevreden klanten die vertrouwen hebben in onze onderneming.