Samen grenzen verleggen

Strategisch designbureau Fabrique bestaat al 25 jaar. Het gelooft in de kracht van design om dingen te veranderen en te verbeteren. Wat Fabrique ontwikkelt, moet iets betekenen in de wereld. “Innovatie doen we samen met onze klanten.”

Pieter Jongerius, Directeur bij Fabrique, is aan het woord: “Wij zijn een multidisciplinair ontwerpbureau. Voor succesvolle innovaties is die brede blik keihard nodig. We combineren bedrijfsinzicht, customer experience design en technische innovaties. Daarbij werken we actief aan brand development. Voor elk van deze uitdagingen brengen we specialisten samen in teams waaraan ook onze klanten bijdragen. Dat is niet altijd gemakkelijk. Met zoveel perspectieven aan één tafel is succes altijd het resultaat van een gezonde balans tussen visie en empathie.”

Onze klanten

Fabrique kent een gevarieerd portfolio met sterke merken. Jongerius zegt: “Innovatie doen we samen met onze klanten. Het verschil maken kun je ook alleen maar samen doen. Samen met onze klanten maken we dingen die wij – of onze eindgebruikers – eerst niet voor mogelijk hielden: op een geïntegreerde en overzichtelijke manier online je verzekeringen regelen bij Independer. Of als Nederlands bureau citymarketing in India op de kaart zetten. Het kon niet, en nu wel. Ons motto is niet voor niets: Challenge reality. Daag de werkelijkheid uit. Stel vragen. Verleg grenzen. Samen. Dat is Fabrique op zijn best.”

‘Het is de kracht van design om dingen te veranderen en te verbeteren’

De dynamiek van een merk

Digital, print, ruimtelijk ontwerp tot zelfs industrieel ontwerp. Fabrique levert het allemaal. Van hardcore conversieverbetering tot inspirerende storytelling. Klanten van Fabrique hebben steeds een andere uitdaging; onderling verschillen ze sterk van profiel. Jongerius: “Daar zijn wij heel gelukkig mee. Je ziet dat de wereld steeds meer klaar is voor dingen verbinden. Zo ontstaan er nieuwe disciplines bij ons bureau. Service design helpt ons om de middelen samen te brengen. Een discipline waarin we ons volop thuis voelen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar ons werk voor Tate en Schiphol: allebei innovaties waar de customer experience een enorme sprong vooruit maakte. Ook als het gaat om de doorontwikkeling van een merk, dan zijn wij er. Merken hebben nu eenmaal dynamiek nodig. Soms is dat een beheerste evolutie, soms gaat het juist met een sprong. Met beide helpen wij graag. Zoals in het geval van de nieuwe webshop van HEMA, waarvan wij het ontwerp realiseerden. Overal klopte de merkbeleving, behalve online. En juist daar heeft HEMA grote ambities. Samen maakten we hema.nl weer echt HEMA én verbeterden we de conversie significant. Wij staan ervoor om meer te leveren dan het mooie plaatje. Het resultaat, daar gaan we voor.”

Samen grenzen verleggen

Recente stories