“Ik ben trots dat ik deel uitmaak van dit bedrijf”, zegt CEO Jeroen Zohlandt, die sinds september leidinggeeft aan DAS. “Want in deze polariserende, verharde maatschappij lijken standpunten vaak belangrijker dan oplossingen. Belangrijker dan de mensen om wie het gaat.” En daar komt DAS in beeld. “Wij helpen mensen die in moeilijkheden zitten met betaalbare, begrijpelijke en hoogwaardige juridische diensten.”
‘Technologie is geen doel, maar geeft juristen meer ruimte voor mensgericht contact’
Betaalbare premie
De kracht van een rechtsbijstandsverzekering is groot, volgens Zohlandt. “Die maakt juridische hulp betaalbaar en voorspelbaar voor grote groepen Nederlanders.” Dankzij de schaal en het principe van collectiviteit hanteert marktleider DAS een zeer betaalbare maandpremie. “Betaalbaarheid is geen bijzaak, maar een randvoorwaarde voor rechtszekerheid. Als we ons daar niet bewust van blijven, wordt juridische hulp een voorrecht.”
Rechtshulp blijft mensenwerk
Met ruim zestig jaar ervaring en achthonderd juristen en advocaten in veertig rechtsgebieden beschikt DAS over een schatkamer aan data uit procedures en jurisprudentie. “Door die kennis goed te benutten, helpen we meer mensen sneller en beter. AI is betrouwbaar geïntegreerd in onze dienstverlening, van intake tot oplossing. Maar echte hulp wordt nooit technologisch. Die waarde brengen onze mensen als ze een luisterend oor bieden. Als ze houvast en rust brengen. Met empathie en een oplossingsgerichte blik op de hulpvraag. Onderschat de impact van juridische moeilijkheden niet”, zegt Zohlandt.
Vertrouwen in recht
Zijn missie voor 2026? “Ik wil dat DAS synoniem blijft met vertrouwen in recht. We willen de standaard blijven voor moderne, toegankelijke rechtshulp: betaalbaar, technologisch vooruitstrevend en bovenal menselijk”, besluit Zohlandt.
- FD de wereld in 2026
- Arthur Lubbers
- Maarten de Kok
- Download artikel