Juist wanneer het assortiment van retailers en groothandels groeit, bewijst de kwaliteit van data zijn waarde. Goede productinformatie verkoopt. Als het beheren van productcontent niet meer lukt in spreadsheets, ERP of via het productbeheer van je e-commercesysteem, zoals bij snelle groei, kan PIM je helpen een groter assortiment te verkopen, andere markten te betreden of een nieuw onlinekanaal in de markt te zetten. PIM verzamelt, toont en wisselt unieke productcontent uit met bestaande channels en applicaties. “Klanten vinden producten sneller, krijgen de juiste specificaties en worden verleid tot het doen van aankopen”, zegt Arnout Schutte van ConnectingTheDots, specialist in PIM-oplossingen.
Schutte gelooft in de kracht van PIM. “PIM helpt niet alleen bij het managen van productcontent, maar biedt ook een werkproces waarbij verschillende gebruikers en afdelingen gezamenlijk werken aan optimalisatie van productcontent. Dat versnelt de time-to-market en vermindert de kans op fouten aanzienlijk. Dit biedt tevens ruimte om simpelweg méér aan productcontentoptimalisatie te doen, met hetzelfde team. Waardoor je je assortiment kunt verbreden of verdiepen en zelfs een longtailstrategie kunt invoeren. Met PIM creëer je schaalbaarheid.
Software moet zich plooien naar de gebruiker. Niet andersom. Dat noemen wij productcontent, done with a smile!”
- Emerce 100-2024
- Robert van der Broek
- Download artikel