Natuurlijk, er zijn meer CDP’s, maar volgens Munchbach onderscheidt BlueConic zich door de klantdata van haar klanten beter te laten renderen. “Ons platform geeft klantteams zelfvertrouwen, controle en eigenaarschap over first-partydata, zodat ze realtime en op privacyvriendelijke wijze ervaringen op elke klant kunnen afstemmen.”
“Ons platform biedt verbeterde prestaties en operationele efficiency. Neem VF Corporation, eigenaar van outdoormerken als Timberland en Smartwool. Voorheen kostte het een bedrijfsonderdeel wéken en duizenden euro’s om e-mailsegmenten voor campagnes aan te maken. Met BlueConic kost ze dat nog geen twee minuten, zonder extra kosten. En omdat de data relevant en actueel zijn, slaan hun e-mails beter aan bij klanten en is de conversie hoger.”
“Een ander voorbeeld is telecomprovider Telia. Een van de innovatieve manieren waarop zij BlueConic gebruiken, is om te begrijpen waar klanten zich in de lifecycle bevinden, om dynamische segmenten te creëren op basis van hun gedrag en om zeer relevante upgrade-aanbiedingen te doen. Gevolg: drie keer zo hoge conversie op cross-selling en upselling.”
Munchbach: “In 2024 verwachten we op twee gebieden grote stappen te zetten. Ten eerste onderzoeken we meer manieren om AI in ons platform te integreren. Daarnaast trekken we de banden aan met service- en technologiepartners die onze klanten kunnen ondersteunen bij hun digitale transformatie en hen kunnen helpen om meer CDP-toepassingen te benutten.”
- Emerce 100-2024
- Josee Koning
- Download artikel