Tele2 Zakelijk onthult een goed bewaard geheim: ook het mkb kan volop profiteren van een kwalitatief hoogwaardig dienstenpakket voor een scherp concurrerende prijs. Dat de service van Tele2 Zakelijk bovendien met kop en schouders boven die van de concurrentie uitsteekt, is een gegeven dat bij grote organisaties allang bekend was.
Roy van Oosteroom, Directeur Zakelijke Markt van Tele2, beklemtoont de tevredenheid van die grote organisaties over de dienstverlening van Tele2 Zakelijk: “We werken al heel lang voor onder andere elf provincies, enkele ministeries, een groot aantal grotere en kleinere gemeenten en de Belastingdienst. En voor grote namen als Nederlandse Spoorwegen, DHL, Holland Casino en BMW. Dat zijn allemaal klanten die profiteren van ons kwalitatief hoogwaardige dienstenpakket voor een scherpe prijs én van onze sterk servicegerichte mentaliteit. Datzelfde prijsvoordelige dienstenpakket met dezelfde onderscheidende serviceinstelling is natuurlijk ook beschikbaar voor kleinzakelijke ondernemingen. De mediacampagne die nu onder het motto ‘Welkom in de nieuwe realiteit’ loopt, maakt dat op treffende wijze duidelijk.”
Uitdager
Waarom sluit Tele2 Zakelijk zo goed aan bij het mkb? Van Oosteroom: “Wij behoren zelf tot het mkb. We zijn groot genoeg om grootzakelijke bedrijven en omvangrijke organisaties uitstekend te kunnen bedienen, maar we zijn ook klein genoeg om te begrijpen wat ondernemers in het midden- en kleinbedrijf beweegt en tegen welke uitdagingen ze aanlopen. Vanuit onze historie als uitdager van de gevestigde orde snappen wij de drijfveren van ondernemers die moeten overleven in een sterk competitieve omgeving heel goed. Deze ondernemers onderscheiden zich door harder te lopen voor hun klanten dan de concurrentie – dat doen wij dus ook! Misschien realiseren veel mkb-ondernemers zich nu nog niet dat ze op telecomgebied een echte keuze hebben. Die is nu niet meer tussen goed en goedkoop, waarbij in dit geval ‘goed’ gelijk is aan ‘groot’. Tele2 Zakelijk biedt dezelfde hoge kwaliteit voor een veel betere prijs en voegt daar ook nog eens een zeer onderscheidende service aan toe.”
Toekomstgericht
Hoe kan Tele2 Zakelijk dezelfde kwaliteit bieden voor een lagere prijs? Van Oosteroom: “We beschikken over een state of the art, landelijk dekkend, all-IP glasvezelnetwerk. Dat betekent concreet dat we al onze activiteiten volledig zelf in de hand hebben en deze daardoor op een uiterst kostenefficiënte manier kunnen exploiteren. Het betekent ook dat al onze producten uitsluitend over dat glasvezelnetwerk lopen en dat we dus geen geld hoeven te besteden aan het onderhouden van overjarige technologieën. Evenmin stoppen we geld in het ontwikkelen van diensten die niemand nodig heeft, maar investeren we wel in toekomstgerichte technologieën waar onze klanten om vragen.”
Transparant
Heeft Tele2 Zakelijk een aanbieding die speciaal voor het mkb is ontworpen? Van Oosteroom: “Ondernemers in het mkb hebben een hekel aan ondoorzichtige bundels, waarbij je vaak niet goed weet wat je precies betaalt en wat je ervoor krijgt. Daarom hebben we juist voor deze ondernemers een zeer transparante aanbieding waarbij je alleen betaalt voor het gebruik. Gemak en duidelijkheid staan voorop bij deze propositie, omdat we weten dat een grote groep ondernemers hieraan enorme behoefte heeft. Op deze manier laten we duidelijk zien dat we de wereld van het mkb goed kennen. Kenmerkend voor ‘ons soort ondernemers’ is dat we begrijpen hoe belangrijk het is om persoonlijk contact te hebben met je klanten en om kansen te pakken als ze zich voordoen. Tele2 Zakelijk bedient deze ondernemers op dezelfde manier zoals zij hún klanten het liefst bedienen. Het wordt hoog tijd dat we dit best bewaarde geheim onthullen, zodat nog veel meer mkb-ondernemingen kunnen profiteren van onze service.”
Eén contactpersoon
“Bij Tele2 Zakelijk is service geen afdeling, maar een mentaliteit”, vervolgt Van Oosteroom. “Dat merk je in alle lagen van onze organisatie; het zit in ons DNA. In de dagelijkse praktijk vertaalt zich dat in het voortdurende streven onmiddellijk een oplossing te vinden voor een klantvraag. Niets is voor klanten vervelender dan van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Je wilt in één keer goed geholpen worden en daarop is onze hele organisatie ingericht. We hebben onze klantenservice en onze technische afdeling op dezelfde locatie, zodat ook ingewikkelde klantvragen snel en adequaat beantwoord kunnen worden. Als klant heb je één contactpersoon bij wie je met vragen over ons hele portfolio terechtkunt. Dus alle vragen over mobiele en vaste telefonie, internet en datanetwerken worden door een en dezelfde persoon beantwoord.
Die sterk servicegerichte mentaliteit is overigens niet alleen in het voordeel van de klant. Het is ook veel prettiger voor onze medewerkers zelf, die uiteraard ook het liefst tevreden klanten aan de lijn hebben. Nog afgezien van – ook hier weer – het kostenaspect: boze klanten kosten geld. Onze mensen zijn dan ook van cruciaal belang in de cultuur van Tele2 Zakelijk. Sterker nog: zij hebben aan de wieg gestaan van de huidige mediacampagne. We hebben aan onze mensen de vraag voorgelegd: waarom zouden potentiële klanten voor ons moeten kiezen. Daaruit is de mediacampagne voortgekomen zoals die nu wordt gevoerd. Als er ooit een boodschap van binnenuit werd gedragen, dan is het deze wel!”