Interoute, aanbieder van datanetwerken, applicatiehosting en telefonie, doet het anders dan andere. Kenmerkend is de focus op lagere cost of ownership en grotere performance in ICT voor klanten, met uiterste flexibiliteit en een zeer persoonlijke aandacht.
Interoute biedt met professionele mensen, hypermoderne datacentra en het grootste eigen glasvezelnetwerk van Europa met wereldwijde interconnectie een portfolio dat zeer scherp concurreert met dat van ‘traditionele’ partijen. Interoute is al jarenlang marktleider op het gebied van bandbreedte en levert aan alle grote Europese carriers. Verder ziet Interoute een sterkere groei in het leveren van datanetwerken, applicatiehosting en telefonie aan zijn klanten in de grootzakelijke markt. Country Manager Benelux Berend Jan van Maanen licht deze ambitie als volgt toe: “Wij geloven dat grootzakelijke bedrijven veel winst kunnen behalen door hun ICT anders te structureren dan voorheen. Veel bedrijven hebben businessapplicaties en -functionaliteiten over een aantal verschillende locaties verspreid, waardoor deze niet voldoende toegankelijk zijn en een efficiënte bedrijfsvoering in de weg staan. Klanten die voor Interoute hebben gekozen, maken aanzienlijke efficiencyslagen en vergroten de performance van hun ICT door een centralisatie en het onderbrengen van data en applicaties in onze veilige en moderne datacentra.”
Visionair vermogen
Waarom juist Interoute en niet de grote, traditionele partijen? Berend Jan van Maanen: “Tot een aantal jaren geleden werd de markt gedomineerd door aanbieders die niet altijd even flexibel, slagvaardig en kostenefficiënt opereerden. Ook nu deze bedrijven zichzelf als ICTdienstverleners profileren, is er nog veel ontevredenheid over het feit dat de benodigde flexibiliteit en klantenaandacht bij die partijen ontbreekt. Nu steeds meer bedrijven voor een efficiënte bedrijfsvoering steeds afhankelijker worden van een feilloos werkende ICT-infrastructuur, wordt de behoefte aan een flexibele en specialistische partner steeds groter. Interoute heeft als doel de corebusiness van klanten te ondersteunen door ICT flexibeler te maken met grotere performance en lagere total cost of ownership. We kunnen die doelstelling waarmaken, omdat onze eigen organisatie daarop al bij de oprichting is toegerust. We hebben ruim tien jaar geleden een eigen glasvezelnetwerk ingericht, dat toen al volledig was ingericht op de toekomst met ontwikkelingen als convergentie van data, spraak, video en applicaties met IP als leidend protocol. Dat inzicht werpt voor onze klanten nu zijn vruchten af: we hoeven geen langdurige telecomtraditie van ons af te schudden en we hoeven als gevolg daarvan onze klanten niet op te zadelen met moeilijke interne transformaties. Wij richten ons uitsluitend op de reële behoeften van de klant en investeren continu in kennis en middelen om daaraan te kunnen voldoen. Door onze investeerders hebben wij bovendien een lange adem en kijken we naar de langere termijn.”
Persoonlijke aandacht
Sales Director Corporate Ton van Klaveren vult aan: “Dat doen we met de grootst mogelijke persoonlijke aandacht. Bij ons is de dienstverlening niet over een aantal verschillende lagen verspreid. We werken met een team van best-of-breedspecialisten in heel Europa rechtstreeks samen met de klant en boeken daardoor sneller resultaten. Daarmee maken we werkelijk verschil voor de business van onze klanten. Voor Interoute is heel Europa een cloud en daardoor kunnen bedrijven waarvan de ICT-infrastructuur aangepast moet worden door veranderende businessrequirements snel schakelen, bijvoorbeeld wanneer zij hun businessactiviteiten naar Oost-Europa verplaatsen. Een voorbeeld van flexibiliteit is Unified Connectivity, een dienst die beschikbaar is voor organisaties die tijdens de lopende contractperiode hun ICT-services willen aanpassen in performance, type of afname. Uiteraard staan kwaliteit en veiligheid voorop en voldoen wij aan belangrijke standaards zoals ISO, ITIL en PCI DSS. Waar veel organisaties bij hun outsourcingsvraag vaak pas in het laatste stadium aan die aspecten denken, hebben wij ze al bij voorbaat ingericht. Dat geldt zowel voor de Europese als voor de Amerikaanse wet- en regelgeving op dit gebied.”
‘Klanten waarderen ons’
Ton van Klaveren: “Het feit dat we al jaren een ruime 8 scoren als gemiddeld klanttevredenheidscijfer en een klantbehoud van meer dan 90% mogen noteren, bewijst dat we hard op weg zijn onze ambitie waar te maken. Bovendien hebben we – in weerwil van de markt – vorig jaar alweer een verdere groei doorgemaakt. Bedrijven die op zoek zijn naar een partner die snel en adequaat reageert op ingrijpende veranderingen in hun markt, vinden in Interoute een uitstekend alternatief voor hun huidige dienstverlener. Dat kunnen bedrijven zijn die hun kosten willen verlagen, hun ICT-performance willen verbeteren of die hun bedrijfsvoering wegens economische omstandigheden moeten aanpassen. Met onze persoonlijke dienstverlening kunnen wij onze klanten helpen zich veel flexibeler naar hún klanten op te stellen en dat levert hen altijd winst op. Onze ambitie is om de beste dienstverlener te zijn op het gebied van datanetwerken, applicatiehosting en telefonie, want daarmee valt voor onze bestaande en potentiële klanten nu én in de toekomst het meeste voordeel te behalen.”